تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

تمام سعی مدرنیته و علوم جدید غربی، تنظیم جهان با نظم ریاضی است.

تکنولوژی و موسیقی از جلوات این نظم ریاضی هستند.

مدرنیته

درباره موسیقیِ سازی و تفاوت آن با صوت نیکو در طبیعت و ملکوت مکرر در مطالب دیگر صحبت کرده ام و در اینجا مختصری را راجع به تکنولوژی بریده شده از کتاب تمدن بدلی آوردم:

جهان پیرامون ما در غایت نظمی عمیق و فوق پیچیده متناسب با علم بی انتهای خالق متعال آفریده شده در حالیکه اگر در جهت بهره کشی تنگ نظرانه از طبیعت، بخواهیم ریاضیات و نظم بسیط فیزیک را جایگزین این نظام عظیم نماییم باعث تنزل عالم در حد جهانی مرده و بی روح و مولد انسانی سرد و رباتیک خواهیم بود.

... باید آگاه باشیم که وحشیگری غرب از نوع مغولی نیست بلکه حیوانیتی منظم دارد و سعیش بر آن است که با ایزوله کردن خود در محیطی مصنوع، نظمی تکرارپذیر و قابل پیشبینی ایجاد نماید تا در آن چهارچوب براحتی و بدون مزاحمت به چراندن و ارضای شهوات حیوانی خود مشغول شود.

... به عنوان مثال تلقی نظم ریاضی از انتظام پیچیده هستی همانند آنست که بخواهیم با علم به جدول ضرب حرکات موجود زنده ای را پیشبینی کنیم!

... بشری که پیچیده ترین وسیله حمل و نقلش هزاران مرتبه ساده تر از یک سلول اسب و شتر است، نظم کودکانه ریاضیاتش را با تولید امثال هواپیما و قطار و اتومبیل جایگزین نظم پیچیده قاطر و اسب و شتر می‏کند بدون آنکه جوانب و عواقب این دخل و تصرف، سنجیده و حتی سرعت و رفاهِ خیالیِ ادعا شده، نسبت به هزینه و اتلاف مادی و معنوی آن محاسبه گردد.

... هنگامی که فیزیک تحولات جهان را با قوانین ساده خود تحلیل می‏کند باور می‏کنیم که جهان با قوانین نیوتن و امثالهم اداره می‏شود و از آن بدتر اینکه براساس همان قوانین اقدام به تولید ماشین‏هایی برای بهتر زندگی کردن می‏کنیم!

... فرمول نیوتن و قوانین ترمودینامیک در سیستم فرضی خود صحیح اند و جواب می‏دهند ولی چون چند پارامتر محدود از بی‏نهایت پارامترهای هستی را لحاظ کرده اند علمی ناقص اند و جهان واقع هرگز آن سیستم ایزوله‏ ای نیست که محاسبه گر آن فرمول‏ها تصور کرده و اگر به همان علم ناقص خود ببالیم و در جهان تصرف کنیم وبا آن قوانین، ماشین‏ها و خودرو‏ها و راکتور و سازه‏ های مسکونی و ... بسازیم به ما نتیجه محدود کار خود را می‏دهند ولی به مقدارِ نقصِ علمی ای که پشتوانه ساخت آن بدان مبتلاست جهان را تخریب می‏کنند.

نظرات  (۲۴)

  • ابراهیم کربلا
  • علم علمان ، علم الابدان و علم الادیان ؛ لذا علوم دیگر ما را به خدا نمی رساند . همین علم فلسفه هم به خدا نمی رساند و آنقدر بی نهایت است که به کفر میکشاند . ذهن نمی تواند ما را به خدا برساند .
  • بهنام جدی بالابیگلو
  • طبق نظر دانشمندان زمین و منظومه شمسی دیر یا زود در معرض نابودی قرار خواهد گرفت و دانشمندان تلاش می کنن که جایی مناسب در فضا برای زندگی پیدا کنند و بشر را به آنجا کوچ دهند

    این نظریه کوچ دانشمندان خیلی شباهت دارد با ندای الرحیل پیامبران



    برگرفته از سایت " ندای الرحیل"
    پاسخ:
    زیاد نظریه دانش!مندان رو جدی نگیر
  • بهنام جدی بالابیگلو
  • سلام


    حتی زمانیکه مردم بز می چراندند و سوار بر اسب و شتر از بیابانها عبور می کردند، پیامبران حب دنیا را سر  -فرمانده-  کل گناهان می دانستند و مردم را به بیرغبتی نسبت به دنیا دعوت می کردند!
    به همین خاطر به نظرم می رسد که پیشرفت و تمدن بشری نمی تواند سرمنشا تمامی اتهامات باشد
    صد البته شیوه پیامبران فرق می کرد فی المثل حضرت عیسی ع مردم را دعوت به رهبانیت و کناره گیری می کردند و حضرت محمد صلی الله علیه و آله مردم را دعوت به زهد در متن جامعه می کردند.
    پیامبر ما مردم را دعوت به داشتن شغل می کردند و ازدواج را از سنتهای خود می شمردند.
    این یعنی زهد را که منشا تمامی حکمتهاست را می توان به کمک آموزه های دین اسلام در متن جامعه برای هر فردی به اوج تعالی خودش رساند. و آموزه های اسلام چنین قدرتی رادارد!
    با اینکه منهم معتقدم که تمدن بشری باعث به گل نشستن کشتی معنویت شده بازهم یک اهرمی پرقدرت وجود دارد که این سنگ و شیشه را درکنارهم نگهدارد و آن اهرم آخرت گرایی هست
    بدون آخرتگرایی هرچند هیچ تمدنی هم نباشد و بشر جز چراندن بز پیشرفت دیگری  هم نداشته باشد بازهم همانند قابیل کشتی معنویتش به گل خواهد نشست و همراه با آخرتگرایی حتی در متن جامعه و حتی در کاخ فرعون بشر به اوج تکامل معنوی خود خواهد رسید
    اگر ریشه تمامی این تمدن گریزی ها را تاثیرات منفی جلوه گریهای مادی که امروزه به اوج خودش رسیده است بدانیم باید بگویم که راه چاره تمدن گریزی نیست بلکه فقط آخرتگرایی هست 
    پاسخ:
    علیک سلام و رحمت الله
    ممنون از شما. با کلام شما تا حدی موافقم.
    در کتابم توضیح داده ام که این تمدن کنونی علاوه بر گرفتن فرصت ها و عمر انسان چه مصائب و بحران هایی به ارمغان می آورد. و علاوه بر آن، آن بستری که تجلی صفات فعل و جمال خدا.ند است رهنمون وحدت است و این تمدن پر از رنگ و لعاب دروغین، سرگردان و مشوق کثرتی متوهم.
    شما چیزی را می توانید نقد کنید که بر آن احاطه داشته باشید از سخنانتان می توان فهمید که جز اطلاعاتی کلی در زمینه علوم سررشته ای در این حیطه ندارید سعی کنید باتعقل بیشتر سخن بگویید
    پاسخ:
    برای بحث و گفتگو در خدمتم. البته بهتره قبلا کتاب بنده رو نگاهی بیاندازید.
    بنده کارشناسی ارشد شیمی آلی دارم و در دوره دبیرستان جزو نفرات برگزیده استانی در المپیاد شیمی هم بوده ام. و کارشناس کنترل کیفی داروسازی بوده ام ولی برای شناخت علوم غربی می بایست فلسفه و خاستگاه و روش و هدف این علوم را شناخت.
    سلام..نور لامپ و مدرنتیه را همه می دانیم
    اما بگویید چه باید کرد؟ برویم در غار زندگی کنیم؟
    پاسخ:
    علیک سلام
    چرا غار برادر عزیز؟!
    من دارم می روم بخوابم!
    جسارت نشود
    خلاصه بگویم
    این صحبت شما حرف دل من هم هست ولی فقط در حد حرف می ماند
    به خیلی دلایل
    البته تحسین می کنم این دغدغه ها را
    ولی ازش چه در می آید برایمان؟

    پاسخ:
    بیان این مطالب برای آن نیست که بطور فردی به سوی تغییر سبک زندگی برویم. زیرا انسان موجودی اجتماعی است و اسلام جدایی و انزوا از مؤمنین را روا نمی‏دارد. در واقع هرگز رویکرد فردی و یا گروهی، عملی هم نیست زیرا بنیان‏های زندگی و معیشت ما براساس همین تمدن بنا شده و ترک ناگهانی آن بدون عزم همانی و تدریجی و تعریف دورة گذار میسر نیست.[1] حال که غالب مؤمنین آگاهی و عزم کافی را ندارند، انزوا و تکروی خود دستمایة ابلیس است. متأسفانه هم اکنون سطح فکری مسئولان و بسیاری نخبگان آنقدر نازل است که حضرات دربارة مطلوبیت یا عدم مطلوبیت محصولات تراریخته درحال بحث اند!

    مواجهه ما با این فرهنگ و نظام حاکم بر اقتصاد و معیشت، از باب اکل میته است که اگر نخوریم معصیت کرده‏ایم. اگر چه در امور جزئی می‏توان برخی اصلاحات را به قدر وسع و جایگاه هر شخص انجام داد.
    حال فایده این مطالب آنست که آگاه باشیم در چه منجلاب و اسارتی به سر می‏بریم و کسی که می‏داند با کسی که این جهنم را بهشت آرمانی زمین می‏انگارد متفاوت است و اگر یارای مقابله با این دجال را نداریم لااقل آورندگان این تمدن را تقدیس نکنیم و قلب و فکرمان در افسون رنگارنگ آن غرق و گمراه نگردد.

    [1]. البته به نظر ما با شناخت وضع موجود این تدریج و ارائة دورة گذار هم خیالاتی بیش نیست و هرگز تحقق خارج نمی­پذیرد. زیرا جهت عالم به سوی جهل و گمراهیست مگر آنکه بنیان­های مدرنیته خود به شکست منتهی شود و یا فرجی حاصل گردد.

    نقل از کتاب تمدن بدلی

    با عرض سلام

    دست شما درد نکنه سخنرانی بسیار ارزشمند استاد طاهرزاده رو شنیدم واقعا استدلالهای ایشون در نقد مدرنیته عالی بود با اینکه منم اصفهانم و نزدیک مسجد انبیاء اما متاسفانه تاحالا نشده به مجلسشون برم...

    اما یه سوال داشتم  بخشی از مفسرین قرآن از شعرهای مولانا در لابلای تفسیر میخونن و شخصیتش رو بالا میبرن اما شما مخالفش هستین میشه توضیحی بدید؟ممنون

    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمت الله. رومی صوفی مذهب بسیاری از معارف قرآن و روایات را به شعر درآورده و از این بابت از اشعار مثنوی او استفاده می کنند ولی دلیل بر شخصیت بالای او نمی شود. رومی از شعرای برجسته فارسی ست ولی عقاید و اعمال او در موارد زیادی با اسلام و تشیع فاصله دارد. مسئله صلح کل، موسیقی و رقاصی، خلافت و خلفاء، تجلیل از معاویه و انحرافات دیگری که مجالش در این وبلاگ نیست و در رومی و شمس تبریز وجود داشت.
    برای نمونه از شمس تبریز در اهانت به قرآن:
    « مرا رساله محمد رسول الله سود ندارد!
    مرا رساله خود باید ! اگر هزار رساله غیر بخوانم تاریکتر شوم!
    خداست که خداست. هر که مخلوق بود خدا نبود، نه محمد نه غیر محمد! »
    مقالات شمس تصحیح محمد علی موحد ص ۲۷۰
    با سلام
    حتی ریاضیات پیچیده و مهندسی بشر هم نمی تواند ساده ترین پدیده های طبیعی را بطور دقیق توصیف کند بطوری که ریاضیات پیچیده و مهندسی بشر حتی از توصیف دقیق یک موج ساده یک بعدی عاجز است و ابزاری مانند سری فوریه را برای توصیف آن به کار می گیرد که هیچ گاه به جواب حقیقی و واقعی دست نمی یابد و تنها سرابی از عملیات های ریاضی بی انتها و غیر قابل محاسبه حقیقی را پیش روی انسان میگذارد . حال چگونه است که این انسان ادعا دارد با ریاضیاتش و با علمش جهان به این پیچیدگی را توصیف کند در حالی که حتی از توصیف ساده ترین پدیده ها آن هم در حالت آرمانی و ایده آل و غیر از آنچه در جهان خارج جریان دارد عاجز است... این بشر متکبر و مغرور چطور تصور کرده که عقل محدود و بسیار محدودش برا یدرک حقیقت هستی و جهان و زندگی کفایت میکند و تنها با استناد به همین عقل بشری محدودش درباره چیستی جهان و زمین و آسمان و ... متکبرانه و جاهلانه حکم داده و تصور کرده که حقیقت نیر همین است که او حکم داده . با چند مشاهده محدود با حواس محدود و پر از خطایش حکم به نوع شکل زمین و آسمان و ... داده و در حالی که خود معلم اول و واضع علم منطق و شناخت درست از نادرست و صحیح از غلط و استدلال از مغالطه است برای اثبات فرضیه هایش خود دست به مغالطه زده و مغالطه را به جای استدلال نشانده و در طول 2000 سال هیچ کس به او خورده نگرفته و همه کورکورانه از او و مانند او تبعیت کرده اند و نتیجه اش شده این علم آمیخته به شبه علم و دروغ های قرن 21 ام . البته سخن بسیار زیاد است و حوصله نوشتن کم و اگر بیم پرخاشگری ها و ناسزاگویی های مسخ شدگان علوم جدید که اکثرا دکتر مهندسان تحصیل کرده در رشته های علوم مهندسی و ریاضی و ... هستند و مسحور و مسخ شده این تمدن و علومش هستند و به واسطه چند واحد گذراندن علوم غریب جدید و گرفتن مدارک پرطمطراق فوق و دکترا و ... دیگر خدا را هم بنده نیستند و تصور میکنند به منتها درجه علم عالم رسیده اند و غربیان و واضعان این علوم را می پرستند اگر از ترس حلمه های این گروه به اینجانب نبود در مورد آن حکیم ذکر شده در بالا
    و اشتباه بزرگ تاریخی اش در زمینه شناخت جهان روشن تر سخن میگفتم نه در پرده . البته لازم به ذکر است خود این حقیر نیز یکی از به اصطلاح مهندسان این مملکت و تحصیلکردگان علوم مهندسی هستم و معتقدم بیشتر مسخ شدگان و مسحورشدگان این تمدن جدید و سازمان های آن مانند ناسا و ... که گفته های دانشمندان غربی و سازمان های شان را وحی منزل میدانند و مانند بدیهیات بی چون و چرا می پذیرند متاسفانه از میان تحصیلکردگان علوم مادی و مهندسی دانشگاهیی هستند که خود من هم جزو آنها هستم ولی خداوند متعال را سپاسگذارم که به این کمترین توفیق بیدار شدن از خواب غفلت عطا فرمود . شکر لله
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون از مطلب شما
    منظور از حکیم مذکور، معلم اول! بود؟
    وبلاگ یا سایتی دارید؟

    باز هم سلام بر شما

    بله منظورم معلم اول بود . هم اکنون نه وبلاگی ندارم. 

     البته هیچ کس منکر آن دسته از خدمات صحیح و ارزنده حکما و دانشمندان از جمله جناب معلم اول به علوم مختلف بویژه علوم انسانی نیست اما بحث در این جاست که انسان ظلوم و جهول هنگامی که خودش را حکیم دانست!! و پا در عرصه حکمت گذاشت و جایگاهی بدست آورد، دچار کبر و تکبر می شود و تصور می کند می تواند با عقل محدودش حقیقت همه چیز را به درستی و آنطور که در واقعیت هست کشف کند و در مورد همه چیز حکم می دهد آن هم حکم جاهلیت.!! در حالی که اگر به پیامبران الهی و خلیفه های خداوند یا صحف آنها مراجعه می کردند و از آنها درباره حقیقت جهان، زمین و آسمان و ... می پرسیدند هم برای خودشان بهتر بود هم برای جامعه و نسل های آینده .... . بخش اعظمی از علم امروز بشر متاسفانه شبه علم است و واقعیت  ندارد . ممکن است بگویند خود تو هم داری از فناوری همین علم جدید استفاده میکنی برای نوشتن همین متن در این سایت. بله درسته . اما ما هم نگفتیم کل علم جدید شبه علم است . 

    پاسخ:
    سلام علیکم ایراد اصلی به فناوری ست که توضیحش کامل داده شده و اینکه ما الان ناچار به استفاده هستیم بحثی جداست که آنهم در کتاب توضیح داده ام
    ممنون
  • آفتابگردون ...
  • جالبه این همه اسلام دعوت میکنه به مطالعه و کشف علوم جدید و اینجا یک مسلمون داره علم جدید رو به خاطر ناقص بودنش نقد میکنه! همون سلول رو که توی مثال مقایسه‌تون آوردید میشه بفرمایید از کجا استفاده کردید؟! غیر از اینه که طب مدرن اون رو توصیف کرده؟ بله راه برای تکمیل فرآیند طولانیه و این همت ما رو میطلبه. 

    این شکلی رد کردن علوم جدید و به سخره گرفتنشون نوبره والا! آدم‌ یاد مثالهای قرآن درمورد بنی اسراییل میفته...

    پاسخ:
    سلام
    خواهر محترم علم بشری ناقص هست و اگر با این علوم ناقص در عالمی که انتظامش متناسب با علم خالق حکیم هست دست برده بشه، نظم عالم تنزل پیدا میکنه و مسبب مفاسد خواهد بود. بنده با کشفیات و مطالعه آیات الهی مخالفت نکردم اگرچه عرض کردم با عمر محدود انسان وقتش رو روی علوم متعالی بگذارد ولی نقد اصلی بنده به تکنولوژی و بکاربردن علوم و دخل و تصرف در چینش عالم هست.
    مثلا سالها به سد و لامپ و پتروشیمی افتخار میکنند بعد که مضراتش قتل عام میکنه تازه متوجه میشوند کاش از اول این مسیر رو نمی رفتند.
    به همون دلیلی که مکاتب فلسفی و روان شناختیِ خارج از مکتب نبوت را باطل میدانیم به همون دلیل جدول مندلیف و فیزیک هالیدی و شیمی موریسون و طب هاریسون هم باطل است.
    در ضمن اسلام هرگز به اختراع و کشف علوم دعوت نکرده بلکه به آموختن علوم در مکتب اهل بیت عصمت علیهم السلام تشویق کرده و در احادیث مکرر فرمودند علم را جز از در خانه اهل بیت نجویید.
  • آفتابگردون ...
  • شما فکر کنم از اونایید که خوردن خیار و گوجه رو با هم حرام میدونن.

    چی داری میگی؟ بشر به کسایی مثل مندلیف مدیونه که عناصر و خواصشون رو کشف کرده.

    خوشحالم که شما رو نمیبینم. شما بی منطق ترین آدمی هستید که در طول عمرم دیدم شبیه خوارج حرف میزنید و هیچ جوری نمیشه بهتون چیزی رو فهموند!

    پاسخ:
    ممنونم. مراقب خودت باش
    خیار و گوجه هم می خوری ی گرمی چاشنیش کن طبعش معتدل بشه! تو جدول مندلیف تعریفی برای این اعتدال پیدا نمی کنی!
  • آفتابگردون ...
  • شما هنوز به من نگفتید سلول که توی حرفای پستتون بود رو از کدام علوم گرفتید؟ 

    پاسخ:
    از علوم جدید. کتاب بنده و مطلب تمدن بدلی رو مطالعه بفرمایید توضیح دادم. مطالعه و دقت در عالم خلقت مشکلی ندارد. تصرف در عالم با علوم ناقص اشکال داره. درضمن چه ایرادی داره با صاحبان این علوم به زبان خودشون صحبت کرد؟
  • آفتابگردون ...
  • شما وقتی یه علمی رو بیخود و حرام میدونید حق ندارید توی استدلال‌های خودتون از ارکانش نام ببرید و بهش استناد کنید. شما توی پستتون سلول شتر رو با هواپیما مقایسه کردید! حرف من اینه که واحد سازنده موجودات رو با علم کاذب خودتون بگید نه سلول چون سلول که جزء علوم واقعی نیست تازه غربیام کشفش کردن!

    من ترجیح میدم زمانم رو روی همین علوم بی ارزشی که میگید بذارم تا اینکه کتاب شما رو بخونم. همین اندازه که افکارتون رو دیدم بسیار هم زیادیه.

    با همین علوم به درد نخور و ناقص و حرام و پشیمان کننده و فلان و بساری که شما میفرمایید غربی و چه و چه من و همکارام هرروز جون مریضای زیادی رو نجات میدیم. شما به دین خودتون کتاب بنویسید ما هم برای خدای خودمون از علم روز دنیا بهره میبریم. ولی حتما اون حدیث امام علی رو نشنیدید که میگه نگاه نکن کی میگه ببین چی میگه! حتی غربیا ممکنه توی علوم پزشکی و مهندسی و ... از ما جلوتر باشن دلیل نمیشه جبهه بگیریم و علوم رو رد کنیم!

    پاسخ:
    ظاهرا در کادر پزشکی هستید و دلبسته به چیزی که براش عمرتونو گذاشتید با دلبستگی هم نمیشه به حقیقت رسید.

  • آفتابگردون ...
  • بله با افتخار دلبسته به همین کار نجات جون ادما ام.

    میدونید که! هر کسی جون یک نفر رو نجات بده همه‌ی آدما دو نجات داده.

    برای جون ادما میجنگیم با علممون با همین جدول مندلیف و خواصش توی درمان و همین علوم جدیدی که سرش دانشمندا نسل به نسل جون و عمر و هستیشون رو گذاشتن و با اومدن آقامون تکمیل میشه با همین علومی که نخونده دارید ردشون میکنید جناب!

    پزشکی دکتراست هروقت این اندازه ازش فهمیدید آماده ام باهاتون توی رشته خودم مناظره کنم. شما بهتره توی حیطه سواد خودتون نظر بدید! بررسی علل و عوامل تغییرات بر بدن رو بذارید به عهده کسایی که در این زمینه مطلع هستن.

    پاسخ:
    مطمئنید مطلع هستند؟! اطلاعشون در چه حدیه؟؟ می دونید پزشکی متکی بر علم بشری دائم رویه درمانیش تعویض و وارونه میشه؟ بنده کارشناسی ارشد شیمی دارم و مدتها کارشناس کنترل کیفی شرکت بزرگ داروسازی بودم. به همون دلیل که در برهان نبوت اثبات می کنیم نسخه روح و جان باید توسط خالق روح تجویز بشه نسخه بدن و تعامل آن با هستی هم با همان دلیل باید توسط خالق جسم و طبیعت تجویز بشه.
    عمل صالح این نیست که انسان گرسنگی بکشه ولی روزه نگیره یا یازده ماه سال روزه دار باشه ماه رمضان روزه نگیره. عمل صالح مطابق دستور خالق حکیم تعریف میشه. اینکه یک مکتب با رویه و سبک زندگی و تغذیه و طبابت اشتباه متکی بر علم بشری میلیون ها نفر رو به امراض مختلف و مرگ بکشونه و بعد جان معدودی رو نجات بده عمل صالح نیست.
  • آفتابگردون ...
  • خودتم فهمیدی چی گفتی پسرم؟ اسم روزه کی آورد؟ سفسطه و مغالطه میکنید که بحث گم شه که چی بشه واقعا؟

    پزشکان در طول اراده و خواست خدا هستن نه عرضش اینو روزی چند بار به خودتون بگید

    و شما که شیمی خوندی بیجا میکنی درباره پزشکی نظر بدی! درباره چیزی که سواد داری حرف بزن

    پاسخ:
    ریشه مبحث پزشکی و سایر علوم معیشت یک مقوله اعتقادیه و در چهارجوب دلایل نبوت مطرح میشه. شما که مبانی بحث رو رعایت نمی کنید و اطلاع و ادب کافی ندارید دیگه ادامه ندید.
    یعنی کسی که حکم سحر و جادو رو بیان می کنه حتما باید خودش جزئیات علم سحر رو بدونه یا ساحر باشه؟!! آقایون پزشک که شیمی نخوندن چرا دارو تجویز می کنن؟!
    مادر من!! اصلا راجع به طب اسلامی چیزی شنیدی؟

    سلام

    بدون شک خداوند متعال اجر محسنین و کسانی که در راه خدا از تمام وجود خودشون صرف کارهای خیر و سلامتی جامعه مسلمانان انجام میدهند رو ضایع نمیکنه

    اما ظاهرا خانم دکترنمیتونن از افتخارات و اختراعات غرب به صورت واقعی روبرو بشن و زمانیکه با استدلال های عقلانی و بروز این اختراعات رو زیر سوال بردین تمام تفکراتشون رو نسبت به دستاورد های غرب برباد رفته میبینند پس باید تلاش بکنند تا افکار شمارو تخریب کنند و شمارو جزو خوارج و یا قوم بنی اسرئیل بدونن .

    البته ان شاء الله در این دنیا همگی آگاه بشیم و در حد توان اصلاح کنیم چراکه روز قیامت آگاهی هیچ سودی نداره....

    پاسخ:
    و علیکم السلام
    بله همینطوره خیلی از کادر درمانی اگر چه در چهارچوب نظام مافیایی و شیطانی پزشکی غربی فعالیت می کنند ولی نیت پاک و مخلصانه دارند و از عمق این جریان استعماری خبر ندارند و خداوند اجرشون رو ضایع نمی کنه.
  • راهی آسمان
  • سلام، برای آدرس فتاوای آیت الله بهجت خدابیامرز،که توی وبلاگ آقای عظیمی راجع به حجاب هست، گذاشتید خخواستم تشکر کنم

    ممنونم

    پاسخ:
    علیک سلام قابلی نداشت
  • رسول نصیری
  • سلام دوست عزیز

    شما در قرعه کشی ما برنده شدید

    بهتون تبریک میگم

    تشریف بیارید بابت اهدا جواز

    موفق باشی دوست عزیز

    پاسخ:
    سلام علیک

    با سلام
    کانال تلگرامی مهندسی خلقت در نقد تکامل داروینی و گفتارهایی از پروفسور ابوالفضل درویزه
    https://t.me/A_Darvizeh
    لطفا در صورت صلاحدید با دوستان علاقه مند خود به این مباحث به اشتراک بگذارید.
    با تشکر از شما

    پاسخ:
    سلام علیک بنده تلگرام و غیره ندارم شما پروفسور درویزه هستید؟
  • علی ابراهیمی
  • سلام علیکم

    می دانید که بسیاری از نظریه ها و قانون های علوم تجربی از جمله فیزیک شیمی و ... تنها بر پایه حدس و گمان بنا شده و با انجام آزمایش های تجربی حکم کلی داده و به خیال خودشان قانون های حاکم بر جهان را کشف کرده اند و در کتب درسی و سایر کتب به عنوان حقیقت یقینی به انسان ها آموزش میدهند. من از زمانی که بسیاری از دروغ ها و فریب های ناسا در زمینه فضا و کهکشان و ... را فهمیدم به تدریج اعتبار بسیاری از علوم تجربی از چشمم افتاد و یاد گرفتم به هرچیزی که گفته اند شک کنم و آن را بدون دلیل و استدلال یقینی قبول نکنم. شاید من را مسخره کنید ولی من حتی دیگر این گفته که : آب از دو عنصر اکسیژن و هیدروژن ساخته شده است را به دیده شک می نگرم و آن را به طور یقینی قبول ندارم . یا این گفته که " گاز طبیعی مثلا هیدروکربنی به نام متان است که از کربن و هیدورژن تشکیل شده است و با سوختن خود آب و کربن دی  اکسید تولید می کند. در حالی که ما در خانه های خود اجاق گاز و بخاری داریم و می بینیم که گاز در آنها می سوزد ولی هرگز ندیده ایم که در کف قابلمه بخار آب تولید شده از سوختن گاز میعان شده باشد یا در بخاری هرگز نشانه ای از وجود بخار آب حاصل از سوختن متان ندیده ایم که مثلا بر روی شیشه جلوی بخاری حتی اندکی بخار آب یا قطرات آب میعان شده ندیده ایم. اصلا اگر از سوختن گاز (متان و ...) بخار آب و کربن دی اکسید تولید می شد لوله های بخاری در اثر بخار آب تولید شده از درون خورده می شدند و زنگ میزدند و دوام نمی آوردند. اگر از سوختن گاز طبیعی و هیدروکربن ها آب و کربن دی کسید تولید میشد از این بدتر هم می شد و کربن دی اکسید در بخار آب حل میشد و تولید اسید کربنیک می کرد که خورندگی را افزایش می داد. خدا را چه دیدید شاید همان نظر قدما درست باشد که آب را از عناصر چهارگانه سازنده جهان می دانستند . آب را یک عنصر بنیادی جهان  می دانستند نه یک ترکیب از دو عنصر هیدروژن و اکسیژن.

    می گویند با الکترولیز آب  به وسیله جریان برق آب به عناصر سازنده اش تجزیه می شود و هیدورژن و اکسیژن تولید می شود . در مورد این آزمایش و ادعا فیلم هایی موجود است و دستگاه الکترولیز هم در ازمایشگاه ها وجود دارد. اما از کجا معلوم آن حباب هایی که در جریان الکترولیز آب در اطراف الکترودها ایجاد میشود همان عناصر سازنده آب باشد که دارند آزاد می شوند؟؟ مگر بر پایه علم شیمی جدید اعتقاد ندارند که هوا و گازهای تشکیل دهنده آن در آب حل می شوند و آب همواره گازهای محلول در خود دارد و خالص نیست . خب شاید آن حباب هایی که در فرآیند الکترولیز آب آزاد می شود مربوط به همین گازهای حل شده در آن باشد نه اکسیژن و هیدورژن تشکیل دهنده آب.

    گفته اند از واکنش هیدورژن و اکسیژن با دادن انرژی فعال سازی لازم (مثلا با زدن جرقه ) آب تولید می شود ولی اگر شما کل اینترنت را بگردید هیچ ویدیویی که این آزمایش را انجام دهد و پس از آن ما شاهد تولید آب باشیم وجود ندارد . هر مطلبی درباره واکنش هیدورژن و اکسیژن بگردید تنها نقاشی و شکل و نمودار و انیمیشن است و هیچ فیلم واقعی برای آن وجود ندارد. 

    ببینید ممکن است با این علوم جدید تجربی به ظاهر بسیاری از پدیده های جهان را توضیح داده باشند و به ظاهر درست هم به نظر بیاید ولی امکان دارد حقیقت چیز دیگری باشد و اینها تنها ظاهر را دیده اند و حکم داده اند و از باطن ناآگاه اند و  با یکسری مدل ها و نظریه ها پدیده ها را توصیف کرده اند و توجیه کرده اند ولی این ها وحی منزل نیست که ما به طور قاطع آن را بپذیریم و هیچ شکی به خود راه ندهیم . هرگز اتم یا مولکول های ماده را ندیده اند و تصویری حقیقی از آنها وجود ندارد . کافی است به کتاب های شیمی که خوانده اید نگاه کنید . حتی یک تصویر حقیقی از اتم و مولکول وجود ندارد با این توجیه که آنها به قدری کوچک اند که با ابزارهای بشری قادر به دیدن آنها نیستم. عجب!! پس اگر آنها را ندیده اید از کجا شکلشان را فهمیده اید و در کتب تان آنها را نقاشی کرده اید بصورت گوی های کروی و ... ؟ علم جدید همه ایش اینگونه است بر پایه حدس و گمان و وهم است 

    حرف ها بسیار زیاد است برای گفتن .من در حدی نیستم که بخواهم کل علم شیمی و علوم دیگر را به یکباره زیرسوال ببرم . بلکه تنها می گویم هرچیزی را بدون دلیل یقینی نپذیرید حتی اگر در همه کتب نوشته شده باشد و دانشمندان مشهور آن را کشف کرده باشد و تایید کرده باشند و ..

    پاسخ:
    علیک سلام و رحمت الله
    با تشکر از نظر شما
    مسائل همینگونه است که بیان کردید و جدا اعتمادی بر اقوال این علوم نیست. و حتی اگر هم در برخی موارد صحت نسبی داشته باشد منطبق بر حقیقت عالم نیست چون بسیار جزئی نگر است همانند تفاوت جدول مندلیف که زاییده درک ناقص بشر و علوم جزئی ست و چهار عنصری که در روایات مطرح شده که ناظر به دید کلی و عالِم به هستی ست.
  • علی ابراهیمی
  • سلام علیکم

    کاملا درست می فرمایید. باور کنید خود بنده تا چندی پیش از علاقه مندان به علوم تجربی تمدن جدید بودم. از جمله شیمی و فیزیک و ریاضیات. اما اکنون 180 درجه دگرگون شده ام و به نظریه ها و قانون های آن ها به دیده شک و تردید می نگرم. رشته دانشگاهی بنده متالورژی بوده است و صد البته بسیار پشیمانم که چندین سال از عمر گرانمایه را صرف خواندن این علوم کرده ام که اگر دقیق بنگریم در کنار اندک سود ناخالص آن برای زندگی بشر جز بر رنج و زیان و مصیبت بشر نیفزوده است. نهایت دستاور علم شیمی بشر این بوده که پلاستیک تولید کند نایلون و بطری نوشابه و آب معدنی تولید کند و با این کار هزاران هزار مواد زیان آور شیمیایی را به خورد مردم دهد و محیط زیست بکر و طبیعی را انباشته از زباله های پلاستیکی کند و از آن طرف بیاید آموزش دهد که چطور این زباله ها را از محیط زیست پاک کنیم و یا بازیافت کنیم برای تولید دوباره آنها و الوده کردن مجدد محیط زیست!! در حالی که تا همین گذشته نه چندان دور یادمان هست که میوه ها و مواد غذایی را در پاکت های کاغذی می فروختند و نوشیدنی ها در بطری های شیشه ای بود و زندگی بسیار سالم تر و زیبا تر از حال بود. هر چه به عقب تر برویم بهتر و طبیعی تر نیز می شود . اما حالا چه. ما مانده ایم و انبوه دستاورهای علوم جدید و انبوه بیماری ها و مزاحمت ها و زیان های آن.

    لبنیات و شیرها غیرطبیعی و ناخالص و با طعم غیرطبیعی آلوده به مواد شیمیایی مضر - گندم جو ذرت غلات حبوبات صیفی جات میوه ها و همه محصولات زراعی تراریخته دستکاری ژنتیکی شده سرطان زا کودهای شیمیایی خورانده شده سموم شیمیایی انباشه در آنها و ... . مرغ ها و طیور پرورشی در مرغداری ها 24 ساعته زیر نور نامفید و ملال آور لامپ ها در میان فضولات انباشته و به لطف تزریق مواد مختلف چند روزه بزرگ می شوند و گوشتی مضر و غیرطبیعی همراه هورمون ها و آنتی بیوتیک ها به خورد مردم می رود . آب های آشامیدنی آلوده و دستکاری شیمیایی شده از روی علم ناقص بشری که فکر میکند اگر به آب یون فلوئورید بزند باعث افزایش استحکم دندان ها می شود! و حالا نمی داند با این کار چه ضررها و زیان دیگری به بدن انسان می رساند یا میداند و از قصد این کار را میکند. خمیر دندان حاوی یون -F با مسواک پلاستیکی برایمان ساخته اند حال آنکه خداوند مسواک طبیعی بدون نیاز به خمیر دندان برایمان آفریده بود و هیچ ضرر و زیانی نداشت . میوه ها را پارافین می مالند تا بیشتر بماند و خراب نشود! عوضش ما میخوریم و خراب می شویم . عیبی ندارد. مهم سود بیشتر سرمایه دار و تولید کننده است. سود باید ماکزیمم باشد . این مهم است . مهم نیست چه مواد شیمیایی را به خورد انسان ها بدهیم . حد و مشتق و انتگرال میخوانیم تا تابع سود را ماکزیمم کنیم . اگر جان مردم مینیمم شد ایرادی ندارد. اینها پیشرفت و فناوری است. زندگی بشر مدرن به لطف فناوری  علم  جدید بسیار آرامش بخش و زیبا و پاک و طبیعی شده است وبه منتهای درجه پیشرفت رسیده است. 

     

    پاسخ:
    علیک سلام و رحمت الله

  • علی ابراهیمی
  • با تشکر شما دوست گرامی. در ضمن مطالب وبلاگ و کتاب تان را نیز خوانده ام 

    پاسخ:
    تشکر از شما
    امیرمؤمنان امام علی علیه السلام فرمودند: به یقین بدانید با جاهلیتتان از قائم ما استقبال می کنید چرا که امت در آن روز همگی در جاهلیت اند مگر کسی که خداوند به او رحم آورد.
    و فرمودند: نهمین شان از نسل حسین قائمی ست که خداوند به او زمین را بعد تاریکی پر از نور و بعد ستم پر از عدالت و بعد جهل پر از علم خواهد کرد.

    جالب بود.

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    کاش حداقل ذره ای طبق این حرفهایی که میزنید عمل میکردید. اگر تکنولوژی نبود شما از کجا کامپیوتر داشتید و اینترنت که بیاید این حرف های بی پایه رو بزنید؟ موبایل دارید؟ قطعا. اگر تکنولوژی بده یا تفکری که این تکنولوژی ها رو استفاده میکنه پس چرا ازش استفاده میکنید؟ البته حق دارید. تو کشوری که بسیاری از سایت ها رو فیلتر میکنن تا دستشون بیشتر تو جیب مردم باشه و از اونطرف سردمداران اون کشور توی همون سایت های فیلتر شده اکانت دارن باید هم امثال شما وجود داشته باشن. تناقض توی ذره ذره ی رفتارهاتون موج میزنه ولی فقط حرف های بی پایه و اساس میزنید. اگر علوم جدید نبود که آنتی بیوتیک و واکسن و ... بسازند که شما اگر هم به دنیا اومده بودید تا الان هفت کفن پوسونده بودید چون عمرتون نهایت سی سال بود. خدا هم خودش از جهالت شما که انقدر خودتون رو هم برحق میدنید در عجب مانده! در پاسخ اقای ابراهیمی هم که گفته علوم جدید بیماری تولید کرده بهتره برن کمی تاریخچه بیماری ها رو بخونن بعد نظر بدن. اون سود بیشتر هم که به بهای ناسالم بودن مواد غذایی عاید جیب بعضی ها میشه فقط در مملکت اسلامی ماست نه جاهای دیگه. واقعا دلم میخواد بدونم ***** ******** ** ****** ** ** ***** *****

    پاسخ:
    راجع به مبانی پزشکی نوین سلولی و مبانی طب مزاجی (اسلامی) بیشتر مطالعه کنید. تجربه و درک ناقص بشر نمی تواند منشاء علم و معرفت صحیح و سودمند قرار گیرد. متاسفانه بسیاری در مبانی عقیدتی اسماً مسلمان هستند و چینش منطقی براهین در اذهانشون وجود نداره.
    قرار نیست در حال حاضر وقتی جهان بر اساس این قالب غربی ریخته شده بنده به عنوان یک جزیره منزوی عمل کنم که این اصلا قابل انجام هم نیست که مفصل در کتاب و وبلاگ توضیح داده ام.
    راجع به میانگین عمر و سلامت و همچنین آنتی بیوتیک ها و واکسن، مافیای پزشکی جدید به شما اطلاعات نادرست ارائه داده.
    در گذشته عمرهای بالای صد سال و صد و بیست سال که سالم هم بوده اند به وفور دیده می شد ولی هم اکنون از سی سالگی بلکه از نوزادی انواع مرض های جدید به چشم می خورد.
    در ضمن منشاء مواد نفتی و محصولات غذایی مصنوعی از روغن و شکر و نمک و گوشت و ... و تراریخته ها اسلام و کشور ما نیست و کلام شما بسیار عجیب و معکوس و نشان بی اطلاعی شماست.
    اگر در توان شما نیست که مؤدب و منطقی صحبت کنید لطفا وارد مباحثی که تخصص ندارید نشوید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">