تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

زخم ازو ، نشتر ازو ، سوزن ازو

ما و جـوی خـون و امـیــد رفـــو

پزشک


تصور کنید روزی از خانه خارج می شوید و شخصی با لباس سیاه سرتا پا پوشیده به شما حمله می کند و با ضربات چاقو مجروحتان می کند پولتان را برداشته و پا به فرار می گذارد. و از همان سمت شخصی با لباس سفید و جعبه کمک های اولیه به سوی شما می دود و در ازای مبلغی زخمتان را می بندد. و دعای خیر شما بدرقه راهش می شود.
پس از آن همسایه شما که همه صحنه را از پنجره بالای ساختمان دیده بود به عیادتتان می آید و می گوید که با چشم خود دیده که هر دو شخص مذکور یک نفر بیشتر نبودند.

اگر مطلب را با دید جزئی نگاه کنیم خب شاید پزشکی که تومور را از مغز فلک زده ما بیرون می کشد نیت خیر داشته و نزد خداوند دارای اجر باشد و در برخی موارد همینطور هم هست. ولی با دیدِ کلی زخم و درمان هر دو متعلق به یک سازو کارند که ما را بازیچه منافع شیطانی خود کرده اند.
همانطور که در کتاب " تمدن بدلی" اثبات کردیم پزشکی و سایر علوم معیشت از دسترس بشر خارج است و می بایست در چهارچوب مکتب وحی بدان دست یافت.
بله پزشک محترم زحمت کشیده و ما را از شر تومور بدخیم خلاص می کند ولی در حقیقت باید گفت: تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز

حضرات زحمت بکشند دروازه دانشگاه و صنعت و زندگی غربی را تخته کنند سرطان خود رخت برمی بندد.
تومور و سرطان زاییده انباشتگی رسوبات سودای سوخته در اندام های بدن است.
این سودا که غیرطبیعی و خارج از حد نیاز بوده محصول سبک زندگی جدیدی است که دانشگاه و تکنولوژی برایمان به ارمغان آورده. سرطان، دیابت، ام اس، رماتیسم، آلزایمر، افسردگی، وسواس و سایر بیماری های روانی، ضعف اعصاب، ضعف چشم، بهم ریختگی ترشحات غدد و ... از تبعات افزایش سطح این سودای غیرطبیعی است.
نور لامپ، صفحات مانیتور، مواد شیمیایی، امواج و تشعشعات، سم ها، شوینده ها، علف کش ها، تراریخته ها، پلاستیک، سطوح صاف کف و دیوارها، آهن بیش از حد، سیمان، آسفالت، ماشین، زندگی صنعتی، دوری از معنویات و طبیعت و خاک و آفتاب و ... از جمله موارد سودازای غیرطبیعی اند.

گوهرش تف دار و در لعلش رگ است - مُشک این سوداگر از ناف سگ است

کشتن بی حرب و ضرب آئین اوست - مرگ ها در گردش ماشین اوست

گر تو میدانی حسابش را درست - از حریرش نرم تر کرپاس تست

صد گره افکنده ای در کار خویش - از قماش او مکن دستار خویش

هوشمندی از خم او می نخورد - هر که خورد اندر همین میخانه مرد

نظرات  (۱۵)

باید زندگی نکرد؟!
پاسخ:
اتفاقا این علوم و تحصیلات تاریکش و بستر معیشت مصنوعی مدرنیته، مفهوم زنذگی رو از یاد ما برده.
کاملا با حرفتون موافقم اما باید ظرفیت مردم زمانه رو در نظر گرفت
  • محمد علی فتحی
  • احسنت
    اگه از امسال دانشگاه‌ها به مانند انقلاب فرهنگی بسته شود مشکل ما حل خواهد شد؟!!!!! 
    درب بیمارستانها هم تخته کنیم ؟
    پاسخ:
    سلام
    در کتابم توضیح داده ام که تغییر ناگهانی هرگز به صلاح و منطقی نیست و آسیب های زیادی داره.

    ۱-آیا شما زمین تخت گرا هستید؟۲- نظر شما در مورد زمین تخت گرایی چیست ؟ 
    ۳-آیا علم نجوم را هم شیطانی و مترود میدانی؟
    پاسخ:
    1- خیر زمین تخت گرا نیستم 2- استدلال های زمین تخت گرا ها بنده را قانع نکرد. خوب بود خودشان آزمایش لیزر و دیگر مشاهدات را انجام می دادند تا فریب برخی داده ها را نخورند.
    3- علم نجوم اصلا این علمی نیست که هم اکنون تعبیر می شود بلکه همانند طب، علمی الهی و ورثه انبیا ست که بر خلاف طب الهی، در حال حاضر برای عموم منسوخ شده و بنده کسی را ندیدم که علم نجوم بداند.
    ناگفته نماند که با اختراع شوم لامپ دیگر ستاره ای قابل رویت نیست! در دعای سمات درباره ستارگان می خوانیم: ... وَ جَعَلْتَ رُؤْیَتَهَا لِجَمِیعِ النَّاسِ مَرْئً وَاحِداً ... و دیدن آن ها را برای همه مردم یکسان نمودی

    بسیار هم عالی؛
    اما ببینید دوست عزیز ما طی یکصدسال گذشته جمعیت زمین کمتر از ۲ میلیارد نفر به بیش از ۷ میلیارد نفر رسیده اینهاهمش با پیشرفت علم پزشکی در کشف بیماریها و راههای مبارزه با بیماریهای واگیردار میسر گشته! 
    الان شما نمیتوانید رایانه رو از زندگی روزمره بشر حذف کنید... قطعا تکنولوژی آسیبهایی به زندگی بشری زده اما شما باید فواید رو ببینی که الان چگونه است. همین سفرهای هوایی چقدر به انسان کمک نموده. 
    ماهیت و ذات بشر پیشرفت و رشد کردنه دوست گرامی.
    پاسخ:
    درباره جمعیت زیاد به آمارها اعتماد نکنید در زمان قدیم به دلیل آباد بودن زمین ها و زندگی روستایی جمعیت در کل دشت ها و مراتع و کوه ها پراکنده بود و آماری هم از آن موجود نیست. البته خود همین جنگ های جهانی که غرب به راه انداخت و چپاول ها و کشتارها و بیماری هایی که در عصر استعمار تولید کرد و حاکمان فاسدی که در کشورها گماشت نقش زیادی در کاهش جمعیت داشت. مثلا جمعیت ایران را در زمان ساسانی بیش از 100 میلیون گفته اتد که البته این هم زیاد قابل اعتماد نیست. با مافیای علم پزشکی جدید بیماری ها به شدت افزایش یافته و طول عمرها کم شده و اگرچه قدیم در برخی ممالک به دلیل فساد حکومت ها بهداشت و درمان صحیح رعایت نمی شده ولی معمولا افراد عمرهای بالا داشتند و در جوانی سالم و نیرومند بودند و حتی در پیری هم با بیماری نمی مردند. الان جوان ها در 15-25 سالگی بیماری های عجیب و غریب دارند که ثمره همین سبک زندگیست.
    رایانه و امثالهم انسان را وارد محیطی مصنوعی و توهم زده می کند درحالی که خداوند ما را دعوت به دیدن زیبایی های خلقت خود کرده. رؤیت آسمان شب و روز و گستره زیبای زمین با همه جلوات رحمت الهی روح انسان را زنده می کند برخلاف ابزارهای مدرن که کشنده صفای روح انسان هستند.
    بنده این مسیر را اصلا پیشرفت نمی دانم بلکه پپیشرفت می بایست در چهارچوب علم صحیح باشد و علم صحیح جز از طریق وحی بدست نمی آید.
    درباره سفرهای هوایی به پاسخ این سوال که از بنده شده مراجعه کنید:
    قاعده تسخیر رو چه طور در نظر می گیرید؟ بسیاری از تکنولوژی ها رو میشه نوعی تسخیر در نظر بگیریم. مثلا ساختن کشتی هم در قرآن به عنوان تسخیر آب گفته شده. خب ساخت هواپیما و رفتن به فضا هم تسخیر آسمانه برای انسان.
    در اینجا:  http://bornos.blog.ir/post/7
    ببینید نمیشود که شما همه چیز و تمدن و ... نامربوط و خطا بدونید. پیشرفت و توسعه یک امر اجتناب ناپذیر بشر اولیه تا الان بوده و هست خواهد بود. شما تمدن انسان رو مشاهده بکنین از ابتدا در حال پیشرفت بوده و خصوصیت یک حیات هوشمند در کیهان است.
    پیشرفت ، توسعه ، رفاه ، جاه طلبی ، و خیلی چیزهای دیگر جزو ذات و غریزه اتسان است و شما نمیتوانید ایرادی در این زمینه بگیرید که چرا ما پیشرفت کردیم ... ایراد در مورد اجرای طرح‌های توسعه بشری میشه گرفت اما نه در مورد اصل پیشرفت! به عنوان مثال، گیاهخواری و سثزی جوار بودن بهترین رژیم غذایی انسان برای سلامتی است اما این نوع رژیم غذایی رو نمیتوانید برای همه انسانها تحمیل بکنید چون انسان همه چیز  خوار است منجمله گوشت 
    چرا؟چون (جدا از فواید گوشت) زیر دندان آدمی مزه کرده حالا شما هرچقدر از مضرات گوشت هم بگی بازهم این اختیار خود آدمی است برای انتخاب سبک زندگی.  
    خلاصه پیشرفت و توسعه جامعه ذات بشری است.
    پاسخ:
    در وهله اول پیشنهاد می کنم کتاب بنده رو دقیق بخونید. بعد اگر باز هم نکته مبهمی بود مطرح کنید.
    بشر ابتدایی بسیار متمدن تر از بشر فعلی بوده. و همانطور که عرض کردم بهم ریختن یک انتظام فوق العاده منظم و طرح یک نظم بسیط و ساده لوحانه هرگز پیشرفت نیست و عین انحطاط است. مثلا گوسفند بسیار مترقی تر و متعالی تر از دستگاه چمنزن است و سرعت شتر به مراتب از سرعت هواپیما بیشتر است.
    گیاهخواری رژم غذایی مضری است و گوشت برای بدن بسیار مفید است و همین امر می بایست توسط وحی بیان شود. علم ناقص قادر به نسخه پیچیدن نیست. چون نمی تواد جمیع زوایای انسان و جهان پیرامونش را در نظر بگیرد.
    یعنی می‌فرمایید برای یک رژیم یا هر چیز دیگر نیاز به وحی منزل است؟ 
    الان که دست ما از پیامبران الهی کپتاه است چی باید مرد؟ 
    سرعت شتر از هواپیما بیشتر است ؟ 
    پس در هر صورت شما زندگی بدوی رو این زندگی امروزه ترجیح می‌دهید! 
    در واقع با دیدگاه شما زندگی تمرزوه بشر رو که حاصل یک موجود هوشمند است رو باطل میدانید. استعداد انسان را برای پیشرفت و توسعه از وی بگیرید چه فرقی با یک میمون دارد؟
    پاسخ:
    نبوت عامه چیست؟ لطفا در دو جمله برای من توضیح بدهید.
    دست ما از تعالیم انبیا کوتاه نیست.
    این که فکر می کنیم سرعت هواپیما بیشتر از اسب و شتر است به علت اینست که عقول ما سحر و استضعاف شده.
    انسان مدرن اصلا عاقل نیست چون مبحث نبوت عامه را درک نکرد. و کسی که نبوت را درک نکند از میمون کمتر است. اولئک کالانعام بل هم اضل
    بسیار هم عالی... پس از نظر شما مکتب خانه هایی که در گذشته بودند بسیار مدرن‌تر و بهتر از مدارس امروزی هستند 
    اما راه حل شما برای زندگی امروز چیست؟ 
    چون اونجوری که بنده متوجه شدم شما مخالف علوم دانشگاهی و فیزیک جدید هستید ! با این اوصاف شما یک راهکار به من نوعی بدید به طور خلاصه.
    پاسخ:
        تکلیف فعلی ما در مواجهه با این تمدن چیست؟

    پاسخ: بیان این مطالب برای آن نیست که بطور فردی به سوی تغییر سبک زندگی برویم. زیرا انسان موجودی اجتماعی است و اسلام جدایی و انزوا از مؤمنین را روا نمی‏دارد. در واقع هرگز رویکرد فردی و یا گروهی، عملی هم نیست زیرا بنیان‏های زندگی و معیشت ما براساس همین تمدن بنا شده و ترک ناگهانی آن بدون عزم همانی و تدریجی و تعریف دوره گذار میسر نیست.[1] حال که غالب مؤمنین آگاهی و عزم کافی را ندارند، انزوا و تکروی خود دستمایه ابلیس است. متأسفانه هم اکنون سطح فکری مسئولان و بسیاری نخبگان آنقدر نازل است که حضرات درباره مطلوبیت یا عدم مطلوبیت محصولات تراریخته درحال بحث اند!

    مواجهه ما با این فرهنگ و نظام حاکم بر اقتصاد و معیشت، از باب اکل میته است که اگر نخوریم معصیت کرده‏ ایم. اگر چه در امور جزئی می‏توان برخی اصلاحات را به قدر وسع و جایگاه هر شخص انجام داد.
    حال فایده این مطالب آنست که آگاه باشیم در چه منجلاب و اسارتی به سر می‏ بریم و کسی که می‏داند با کسی که این جهنم را بهشت آرمانی زمین می‏انگارد متفاوت است و اگر یارای مقابله با این دجال را نداریم لااقل آورندگان این تمدن را تقدیس نکنیم و قلب و فکرمان در افسون رنگارنگ آن غرق و گمراه نگردد.

    [1]. البته به نظر ما با شناخت وضع موجود این تدریج و ارائه دورة گذار هم خیالاتی بیش نیست و هرگز تحقق خارج نمی­پذیرد. زیرا جهت عالم به سوی جهل و گمراهیست مگر آنکه بنیان­های مدرنیته خود به شکست منتهی شود و یا فرجی حاصل گردد.

    از کتاب تمدن بدلی



    همانطور که گفتیم اشکال ما ناظر به جنبه علمی علوم جدید نبود گرچه این علوم، صرفاً مادی است و روح الهی ندارد ولی اگر کسی با این علوم (مثلا زیست سلولی یا جانورشناسی و ...) مقصودش کشف پیچیدگی‏های هستی با دید آیات الهی باشد اشکالی بر آن نیست (توجه داشته باشید که درصد بسیار ضعیفی از علوم جدید اینچنین است و باقی، مطالعة اثرات عالم جهت ابزار سازی و کارکرد تخریبگرانه است و همه علوم دانشگاه به جز آن درصد ضعیف، همین کارکرد تخریبگرانه است). ولی اشکال اصلی ما ناظر به دخالت این علوم در نظم عالم و ایجاد عالمی‏ مصنوعی و غیرالهی برگرفته از خیالات و درک ناقص بشر بود که به جای تعامل با جهان و ایجاد تعادل در طبایع چهارگانه، مشغول ساخت جهانی شده مطابق امیال و توهمات بی­شمار خود که بشر را از آیات الهی که انعکاس قدرت و علم و جمال صور غیبی عالم بوده بیگانه نموده است. در واقع بستر معیشتی­ ای که خداوند برای انسان مهیا نموده رهنمون وحدت است و این بسترِ ساختگی متوهِّمِ کثرت.

    از تمدن بدلی

    شما فیزیک میدانید؟ تحصیلات شما؟

    خب همین تمدن الهی که میفرمامی‌ چگونه است ؟ چجوریه؟ چرا در این ۱۴۰۰ سال بهش نرسیدیم؟ یک اشکالی باید در جایی باشه این مدت و این همه کشور اسلامی بدان نرسیدند!!! بنده در دور و برم افراد متدین بسیاری هستند (از میانه رو تا تند رو ) و حرف همسان در یک جمله خلاصه می‌شود و آن این است که این اسلام اسلام واقعی نیست! 
    والله این حرفهایی که شما دارید میزنید ؛ داعش و طالبان هم همین ها رو میزنند که نفی تمدن غرب و مدرنیته میکنند و دم از اصل اسلام میزنند. 

    پاسخ:
    1400 سال که هیچ! از عصر آدم و شیث و ادریس علیهم السلام تا قبل از انقلاب صنعتی اروپا تقریبا سبک زندگی سالم و در بستر طبیعت و در تعامل با جهان طبیعت بوده است. ولی بعد از انقلاب صنعتی این تعامل بهم ریخت و بشر به ابزارسازی و لگام زدن به طبیعت رو آورد.
    تکامل آن زتدگی سالم که اجداد ما آن را تجربه کرده اند در حکومت خلیفة الله به اوج خود می رسد به دلیل آنکه علم به جمیع اسماء عالم نزد خلیفة الله است و بدون حضور و قدرتِ حکومتی ولی خدا محقق نخواهد شد. نمونه آن در عصر انبیاء بنی اسرائیل و قله آن در حکومت سلیمان نبی به ظهور رسید و آصف بن برخیا علوم قدسی را نشان خلائق داد.
    در عصر ما هم می توانستیم این تمدن را راه ندهیم و معماری و نساجی و طب و تغذیه و ... خود را بر پایه علوم اسلامی و طبایع چهارگانه بنا کنیم همانطور که قبلا بود ولی حمله شدیدتر از این بود که مراجع بتوانند مقاومت کنند. هم اکنون در روستایی در طالقان مقلدین آیت الله تبریزی که در زمان مشروطه هرگونه فن آوری ای را حرام اعلام کرده بود هستند و به همان سبک قدیم زندگی می کنند.
    متاسفانه خیر ، بشر از ابتدا رشد خود به دنبال توسعه خود بوده از همان دوران پا یارینه سنگی و ماقبل تاریخ تا به امروز، ابتدا در غارها زندگی میکرد جامعه روستایی تشکیل دادند بعد  شهرها تشکیل شدند و آهن و ذوب آن رو اختراع کرد اینها نمونه ای از چیست؟ زندگی تکامل گونه انسان که از ذات حریص انسان برای مهار نیروهای طبیعت داره. شما غریزه انسان رو برای پیشرفت و توسعه نمی‌بینی ! اینکه یه عده ای دوری به دنیا گرویده ملاک نیست. انسان دوست داره پیشرفت کنه دوست داره زندگی تجملی رو این چیز عجیبی نیست.نشانه حیات هوشمند همینه الان یا شما باید به این زندگی مدرن خودت رو وقف بدی یا با تحمیل، این زندگی رو از بشر بگیری مثل همان کاری که خمرهای سرخ در کامبوج کرد که چه فجایعی منجر شد و یا مائو در چین که الان شما چین رو ببینی خودش تبدیل به یک سیستم کاپیتالیستی شده. تکامل یعنی همین بشر غار نشین تا بشر پیشتاز فضا. 
    این حکومت خلیفه الله کی تشکیل خواهد شد؟ 
    پاسخ:
    دوران پارینه سنگی از کجا اثبات شد؟!! این دروغ های یک عده خیال بافه که سعی در القاء عقائد مادی خود دارند. نخستین انسان آدم علیه سلام بوده که فهم و شعورش از همه ما بالاتر بوده و عالم به اسماء و مسجود فرشتگان الهی بود و در زمان فرزندان او تمدن های بزرگی شکل گرفته بود و صنایع و زراعت ها را توسط وحی آموزش دیده بودند.
    ممکنه بفرمایید رفتن به فضا (اگر صحت داشته باشه) چه سود و فائده ای برای تکامل انسان دارد؟
    هدف انسان از زندگی گم شده. زندگی سخت و پیچیده شده. رفاه و سلامت از میان رفته. مفهوم تکامل قرب به خداوند است. شما اگر تمایل دارید بحث را متوجه بشوید چاره ای جز مطالعه دقیق ندارید. کتاب بنده حجم کمی دارد.

    اگر اینطور است که می‌فرماید آدم ابوالبشر عقل و شعور و فهم اولی تری از ما داشته چگونه فریب حوای  رو خورد و از فردوس برین به زمین تبعید شدند؟ اصلا این داستان خلقت به غیر از کتب دینی دیگر چه سندیتی عینی موجود دارد؟ حداقل فرگشت و‌ تکامل گونه ها زیستی (با تمام نقاط مشکلات) یک پایه اساس و عینی در بر دارد.  
    یعنی شما کلا تاریخ بشر و جعلی میدانید درسته؟! پس بفرمایید طبق گفته شما طریق زراعت رو چه کسی به بومیان آمریکا و آفریقا یاد داده؟ یعنی با وحی الهی ؟ اگر بوده این پیامبران الهی کجا در آمریکا و آفریقا بوده اند که اینگونه این اقوام وحشی و آدم خواری بود اند!؟ ببینید برای دیدگاه شما سوالات بسیار زیاد و باگهای فراوانی وجود داره که غیرقابل قبول است.
    پاسخ:
    برادر عزیز معلومه که آدم سلام الله علیه فهم و شعورش از ما بیشتر بوده. چه سندیتی بالاتر از کلام خالق؟ فکر می بایست درست و اساسی چیده شود.
    آدم فریب خورد چون دروغ نشنیده بود و ابلیس قسم به خداوند خورد که من خیرخواه توام و آدم سلام الله علیه هرگز گمان نمی کرد کسی به خداوند قسم دروغ بخورد ولی ابلیس قسم خورد که هلاکت ما را می خواهد و ما از طریق وحی این کلام ابلیس را فهمیدیم و کم و زیاد از او پیروی می کنیم!
    فرگشت هیچ پایه و اساس علمی ندارد.
    تاریخی که بر اساس حدسیات و توهم ماتریالیست نوشته شده چه ارزشی دارد؟
    بر اساس روایات زراعت و ابزار کشت و دیگر مایحتاج بشر توسط نخستین انسان و انبیاء پس از ایشان به انسان ها آموزش داده شد. قبل از خاتم پیامبران صلوات الله علیه وآله تمام اقوام پیامبرانی داشته اند حتی در آمریکا و آفریقا و حتی در جزایر اقیانوس ها. وحشی گری وقتی پدید می آید که اقوام پیامبران خود را انکار می کنند آزار می دهند به قتل می رسانند. و هم اکنون هم در برخی کشورها جنین انسان در گران ترین رستوران ها عرضه می شود!

    (با فرض صحیح بودن داستان خلقت) چطور  خداوند به آدم خطر شیطان رو گوش زد نکرده بودند!؟ یک انسان با فهم و شعور فراتر از ذهن بشر این توجیه نادرست است.
    ببینید در دنیای امروز یک حرف باید با سند و منطق و مدرک منطبق باشد این داستان‌هایی که می‌فرماییی سند و مدرکش کجاست؟ذا در هیچ نقطه از آمریکای شمالی تا جنوبی هیچ نشانه ای از وجود پیامبری نیست؟ اینها همه باگ نظام خلقت گراییست! قطعاً انسان امروزی زندگی ایده آل و خوبی ندارد اما مقصر حال و روز بشر از مذرنتیتو غرب و یا شرق نیست بلکه خود انسان است حتی در سده های گذشته هم اینگونه بوده.
    وارد بحث تکامل و فرگشت نمیشم چون شما تیر خلاص رو زدید! 
    پاسخ:
    کسی که می خواهد فکر درستی داشته باشه می بایست نظام فکریشو از زیربنا بچینه. هیچ عاقلی ساخت خانه رو از سقف شروع نمی کنه. برای نظام فکری باید اول ایمان به مبدا جهان و توحید و سپس نبوت عامه (لزوم ارسال رسل) و بعد نبوت خاصه حل بشه.
    داستان خلقت سندش کلام خالق عالم هست.
    در این آیه خداوند تذکرش را به آدم سلام الله علیه بیان می فرماید: ...  فَقُلْنَا یَا آدَمُ إِنَّ هَذَا عَدُوٌّ لَّکَ وَلِزَوْجِکَ فَلَا یُخْرِجَنَّکُمَا مِنَ الْجَنَّةِ فَتَشْقَى  (117) ...
    پیش از این، از آدم پیمان گرفته بودیم امّا او فراموش کرد و عزم استوارى براى او نیافتیم! (115)
    و به یاد آور هنگامى را که به فرشتگان گفتیم: «براى آدم سجده کنید!» همگى سجده کردند جز ابلیس که سرباز زد (و سجده نکرد)! (116)
    پس گفتیم: «اى آدم! این (ابلیس) دشمن تو و (دشمن) همسر توست! مبادا شما را از بهشت بیرون کند که به زحمت و رنج خواهى افتاد! (117)
     (امّا تو در بهشت راحت هستى! و مزیّتش) براى تو این است که در آن گرسنه و برهنه نخواهى شد (118)
    و در آن تشنه نمى‏شوى، و حرارت آفتاب آزارت نمى‏دهد!» (119)
    ولى شیطان او را وسوسه کرد و گفت: «اى آدم! آیا مى‏خواهى تو را به درخت زندگى جاوید، و ملکى بى‏زوال راهنمایى کنم؟!» (120)
    سرانجام هر دو از آن خوردند، (و لباس بهشتیشان فرو ریخت،) و عورتشان آشکار گشت و براى پوشاندن خود، از برگهاى (درختان) بهشتى جامه دوختند! (آرى) آدم پروردگارش را نافرمانى کرد، و از پاداش او محروم شد! (121)


    در واقع آدم تذکر پروردگارش را فراموش کرد و فریب سوگند دروغ ابلیس را خورد: وَقَاسَمَهُمَا إِنِّی لَکُمَا لَمِنَ النَّاصِحِینَ
    و براى آن دو سوگند یاد کرد که من خیرخواه شما هستم

    خداوند متعال می فرماید: وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولاً أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّاغُوتَ
    ما در هر امتى رسولى برانگیختیم که: «خداى یکتا را بپرستید و از طاغوت اجتناب کنید!»

    وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلاً مِّن قَبْلِکَ مِنْهُم مَّن قَصَصْنَا عَلَیْکَ وَمِنْهُم مَّن لَّمْ نَقْصُصْ عَلَیْکَ
    ما پیش از تو رسولانى فرستادیم سرگذشت گروهى از آنان را براى تو بازگفته، و گروهى را براى تو بازگو نکرده ‏ایم

    اینکه نشانی از پیامبران در آن مکان ها به ما نرسیده دلیل بر نبود انبیاء در آنجاها نیست. رابرت هیوم در کتاب ادیان زنده جهان می گوید: در تاریخ بشر هرگز قبیله ای وجود نداشته که به گونه ای دین نداشته باشد. وی می گوید: دین وجه امتیاز اصلی بشر (با حیوانات) است. ادیان زنده جهان، ص 17
    البته احتمال دارد در خارج از منطقه خاور میانه امت مشخصی نبوده باشد زیرا مورخان بزرگ جهان تصریح می کنند که مشرق زمین مخصوصاً شرق میانه، گهواره تمدن انسانی است و منطقه ای که به نام هلال خصیب است (هلال خصیب یعنی هلال پر برکت که اشاره به منطقه ای است که از دره نیل شروع می شود و تا مسیر دجله و فرات و اروند رود ادامه پیدا می‌کند زادگاه تمدن های بزرگ جهان است). تاریخ بشر بیشتر از تمدن بابل و مصر و شام و ایران و یمن یاد می کند. بنابراین بعید نیست که پیامبران اولوالعزم و صاحب شریعت بیشتر در منطقه ای باشند که تمدن و تجمع بیشتری دارند.
    به نکته بسیار جالبی اشاره کردید 
    همین آیه های که گفتید ، فقط نوشته ای است روی کاغذ و هیچ سند و مدرک عینی ندارد برای کسی که به دنبال منطق و مدرک عینی باشد!
    بله در تاریخ ادیان و اقوام به پرستش انسان به هر چیزی اشاره شده اما آن پیامبرانی که می‌فرمایید رییس قبیله و با جادوگر آن قبیله یا قوم بوده ..‌‌ تاریخ بشر و بخوانید متوجه میشوید... 
    اما در کل بحث خلقت و ... نیست بلکه سبک زندگی انسان امروزیست 
    مدرنایته هم اشکالات بسیار و فواید مخصوص به خود رو داره اما امروزه ما نمیتوانیم کامل نفی بکنیم باید اصلاح کرد نه نفی چون با نفی مدرنیته انسان با حیوان بی عقل غرقی نداره 
    پاسخ:
    برای سند و مدرک عینی می بایست به زمان گذشته برگردیم که با علوم موجود امکانش نیست. با مطالعه کوزه و سفال و نقاشی دیوارها هم اطلاعات کمی بدست می آید کسانی هم که تاریخ را نوشته اند علومشان راجع به اقوام گذشته بسیار جزئی است.
    کدام پیامبران منظور شماست؟ آیا کلام خدا حجت نیست؟ وقتی در زمینه نبوت اختلاف داشته باشیم چطور در مسائل جزئی بحث کنیم؟ تا عقیده راجع به مبداء و معاد حل نشود بحث راجع به جزئیات ثمر نمی دهد.
    تفاوت انسان با حیوان در مدرنیته نیست. اگر اینطور بود حیوانات از ما مترقی تر بودند چون حیوانات طبیعت را تخریب نمی کنند. اگر فیزیک می دانید راجع به مبحث آنتروپی صحبت کنیم.

    جهان طبیعت توسط علم بی انتهای خالق حکیم منظم شده حال اگر با علم ناقص بشر در آن دست ببریم نظم آن تنزل می یابد.
    این کلام خدا که می فرمایید حجت است ، بدون هیچ‌گونه دلیلی باید قبول کرد؟ فقط بنا بر یک نوشته روی کاغذ؟ از کجا معلوم جعل شده نباشد؟ این همه اطلاعات در مورد تاریخ باستان به دست آوردیم جریی یا جعلی بوده است؟ 
    بعد شما برای راه حل اوضاع کنونی در جایی فرمودید بانوان برگردند به خانه آیا واقعا اینگونه طرح ها در این روزگار قابل اجراست؟ 
    پاسخ:
    دلیل حجت بودن و راه اثبات کلام خدا را در مبحث نبوت عامه و خاصه مطالعه بفرمایید. و نفی جعلی بودنش را در تاریخ قرآن و اثبات اعجاز قرآن.
    آیا تاریخ باستان می تواند به ما بگوید در 3490 سال پیش دورا پسر اورا از قبیله توکا در کالیفرنیای امروزی پیامبر بوده یا نبوده؟!!
    یا سلیمان پسر داوود در 2000 سال پیش در کرانه باختری نبوتش صحت داشته یا جادوگر و دروغگو بوده است؟ درباره زردشت اصلا معلوم نیست 1000 هزار سال پیش بوده یا 6000 هزار سال. و کجایی بوده، ایرانی بوده یا فلسطینی!
    نخیر. در روزگار کنونی بدلیل عمق فاجعه در تغییر سبک زندگی و عدم همت کافی برای نجات از این وضعیت در غالب مردم و فساد در میان مسئولان، قابل اجرا نیست.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">