تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

 

 

 

فرضیه عمومی تکامل ریشه در علوم ندارد، بلکه یک نظام تفکر مادی است که در قرن بیستم بر حوزه های مختلف علوم تحمیل شده است. حاکمیت مدل های تکاملی بر مراکز علمی با انگیزه های سیاسی اقتصادی صورت پذیرفته است. بحران های عظیم زیست محیطی، اخلاقی و عاطفی در قرن بیستم ریشه در استیلای تفکر مادی بر مراکز علمی دارد.
در دنیای مهندسی و طراحی سیستم های پیچیده و هوشمند سخن از جهش و انتخاب طبیعی به میان آوردن و نقشی برای فرایندهای اتفاقی و زمان قایل شدن به افسانه های علمی و داستان های تخیلی بیشتر شبیه است تا نظرات علمی.

محتوی 200 دقیقه فیلم مستند درباره کشف منشاء حیات و نقد علمی فرضیة تکاملِ انواع از زبان دانشمندان و پژوهشگران.

تحقیق درباره شواهد فسیلی و همچنین پیچیدگی کاهش ناپذیرِ موجودات زنده (Irreducible Complexity)، آزمایش میلر و بررسی احتمال تصادفی بودن در مهندسی فوق پیچیده حیات از جمله مباحث این مجموعه هستند.

به همراه PDF فهرست بیش از 950 نفری دانشمندان جهان که تردید و نارضایتی خود را نسبت به داروینیسم اعلام کرده اند. دریافت فایل

برای ارسال فیلم ها تماس بگیرید

فیلم اول: معمای داروین
فیلم دوم: پرونده‌ای برای خالق
فیلم سوم: رمزگشایی اسرار حیات
فیلم چهارم: رمزگشایی اسرار حیات (تکمیلی)


اگر نشان داده شود که هر عضو پیچیده­ای، احتمالاً به واسطه تغییرات جزئی، متوالی و بیشماری نمی­توانند شکل گرفته باشد، در این صورت نظریه من کاملاً فرو می ­ریزد. چالز داروین، منشاء انواع

در تلاش برای توضیح اینکه چگونه سیستم پیچیده فوق­ العاده تخصصی تدریجاً از طریق اَشکال حدواسطِ کاملاً کارآمد تأمین شده باشد چنین است که گویی شخص با مسئله ­ای هزاران بار پیچیده ­تر از مسئله تکامل پرها در پرندگان مواجه شود. شک و تردید به گونه­ ای اجتناب­ ناپذیر اوج می­ گیرد که هیچ سیستم حدواسطِ کارآمدی نمی­تواند وجود داشته باشد. دانکر H.R. Duncker))

بیشترین انواع جدید موجودات زنده بطور کاملاً ناگهانی در بقایای فسیلی ظاهر می­ شوند. فسیل­ ها هیچیک از اَشکال حدواسط یا انتقالی مهم را که مدل تکاملی نیازمند آن است تأمین نمی­ کنند. جورج گیلرد سیمسون (George Gaylord Simpson) ، دانشمند دیرین­ شناس آمریکایی، استاد جانورشناسی در دانشگاه کلمبیا و موزه ­دار گروه زمین­ شناسی و فسیل­ شناسی در موزه تاریخ طبیعی آمریکا و همچنین سرپرست موزه جانورشناسی در دانشگاه هاروارد، و استاد  علوم در دانشگاه آریزونا

تمام کسانی که موضوع منشاء حیات را مورد مطالعه قرار داده اند دریافتند که هر چه عمیق­تر نظر می­ کنیم بیشتر درک می­کنیم که حیات بسیار پیچیده ­تر از آن است که تکامل یافته باشد. ما همه به عنوان یک مقوله اعتقادی باور داریم که حیات از ماده بی­ جان بر این سیاره تکامل یافته است. اما پیچیدگی آنچنان عظیم است که حتی تصور تکامل آن نیز برای ما دشوار است. هارولد سی اُری ((Harold C Urey  شیمیفیزیکدان آمریکایی و برنده جایزه نوبل

از دیدگاه بیولوژیست این که تکامل حیات اتفاق افتاده باشد یک موضوع اعتقادی است و شواهدی برای آن موجود نیست. دکتر کرکوت Gerald A. Kerkut))، جانورشناس و فیزیولوژیست انگلیسی. مؤسس گروه فیزیولوژی و بیوشیمی و استاد فیزیولوژی و بیوشیمی و رئیس دانشکده بیوشیمی و علوم فیزیولوژیک و رئیس گروه فیزیولوژی اعصاب در دانشگاه ساوتهمپتون.

هرگاه مقاله­ ای در موضوع منشاء حیات تقریر می­کنم قسم یاد می­ کنم که هرگز مقاله دیگری در این موضوع ننویسم زیرا پندارگرایی و گمانه ­زنی در این مقوله بسیار است. آغاز حیات به یک معجزه شبیه است. فرانسیس کریک Francis Harry Compton Crick))، زیست­ شناس مولکولی و عصب­ شناس بریتانیایی و برنده جایزه نوبل.

چه شواهد مستحکمی در حمایت از تئوری منشاء حیات وجود دارد؟ هیچ شواهدی وجود ندارد. پرفسور جسترو (Robert Jastrow)، دانشمند برجسته ناسا و بنیانگذار و مدیر اسبق انستیتو تحقیقات Goddard در NASA

اعجاب­ انگیز است که نیم قرن، جهان دانش تقریباً بدون استثنا به تئوری­ ای عقیده داشته که برای آن حتی یک حقیقت علمی حمایت کننده نیز وجود ندارد. احتمال تکامل حیات در آبشامه­ های اولیه آنچنان بعید است که می­توان آن را غیرممکن دانست. و این همانند آن است که گردبادی با محوطه­ ای که در آن قطعات اسقاطی انباشته شده است برخورد کند و یک بوئینگ 747 از آن مونتاژ شود. فرد هویل (F. Hoyle) ستاره­شناس برجسته انگلیسی

این مطلب حقیقت دارد که اغلب محققین اتفاق­ نظر دارند که پاسخ علمی برای مسئله منشاء حیات در دیدگاه هیچ محققی وجود ندارد. سیدنی فاکس (S. W.  Fox)، استاد کامل بیوشیمی، و پژوهشگر برجسته آمریکایی، مدیر موسسه اقیانوس شناسی و مدیر موسسه برگزاری علوم زیستی فضا و محقق در زمینه سنتز اسیدهای آمینه و یکی از مدعیان تحلیل مادی منشاء حیات

 
نقل از کتاب آفرینش حیات پرفسور درویزه

داروینیسم

نظرات  (۱۸)

  • امیرحسین کرامتی
  • عالی
    دلیلتون بر این بیان ( مولوی منحرف است )
    شخصیت منحرف صاحب مثنوی

    تمدن بدلی bornos.blog.ir
    شخصیت منحرف صاحب مثنوی

    تمدن بدلی bornos.blog.ir
    شخصیت منحرف صاحب مثنوی

    تمدن بدلی bornos.blog.ir
    چیه
    پاسخ:
    رومی از اهل سنت بلکه از صوفیه بود و از لحاظ عقیدتی و هم رفتاری منحرف بود. موارد انحراف عقیدتی رومی در مثنوی او فراوان است که در اینجا نمی گنجد و کتابی مستقل می طلبد.
    جای تعجب داره که با این همه انحرافات برخی او را تکریم می کنند!
    البته من صد در صد مولوی را تایید نمیکنم
     باید فضای زمان را در نظر گرفت نسبت صوفی را به خیلی از افراد می دهند اما حق نیست برخی محی الدین را برخی غزالی را سنی میدانند و لکن فیه ما فیه برخی سعدی را سنی و.... باید دید ولی با چند بیت شعر نمی توان صوفی بودن او را نتیجه گرفت بله وقتی سخن او را بررسی کنیم در نگاه اول شاید مورد مناقشه باشد اما شاید قابل توجیه هم باشد ، شاید دوره تقیه بود کما اینکه شواهدی در دست است که تا قرن 8 و 9 نیز هنوز دوره تقیه بوده است و برخی هنوز به دلیل احساس خطر عظیم ناچار به تمسک به حکم مترقی تقیه بوده اند
    و خدایا به تو پناه میبرم از دانشی که سود نداشته باشد
    پاسخ:
    بحث صرفا سنی بودن رومی نیست. که ای کاش سنی بود! مساله عقائد انحرافی او از اصول اسلام است.
    ماشاءﷲ خیلی عالی بود۔
    زیاد راضی کننده نبود
    تکامل ریشه در علوم مختلف داره و باید تلاش بشه که هرچی بیشتر انسان به علوم نا شناخته جهان دست یابه
    شما نظرات موافقان با فرضیه رو نزاشتید

    فرضیه عمومی تکامل ریشه در علوم ندارد

    تمدن بدلی bornos.blog.ir
    فرضیه عمومی تکامل ریشه در علوم ندارد

    تمدن بدلی bornos.blog.ir
    پاسخ:
    ممکنه بفرمایید تکامل ریشه در کدام علم دارد؟ قبلش عرض کنم تکامل از ابتدا فرضیه بوده و بعد از اثبات عدم صحت این فرضیه توسط مطالعات زمین شناسی و شواهد فسیلی و همچنین محاسبات ریاضی و احتمالات و آزمایش میلر، بطور عجیبی در مجامع علمی باز هم باقی ماند ولی هرگز از حالت فرضیه خارج نشد و از آن عجیب تر اینکه در کتب درسی زیست شناسی و در اذهان عوام بصورت حقیقت مسلم علمی جای گرفت. حال چگونه یک فرضیه مضحک که سالها قبل مطرح شده و روز به روز ضعیفتر شد را شما ریشه در علوم مختلف می دانید؟!
    بد نیست به فهرست 1000 دانشمندی که به این فرضیه اعتراض داشتند را ببینید. که سر بسیاری از ایشان زیر آب می رود!
  • علی صمدی
  • سلام

    من شخصا  حرفهای  دیرین شناسان غربی   رو  که مدعی  هستند جانوران ابتدا در  اقیانوسها بودند بعد به میل خودشون (!!!!)  و بصورت تدریجی   تغییر شکل داده و    وارد خشکی شدند  رو اصلا قبول ندارم چون با عقل جور در نمیاد .

    +

    اخیرا مدعی هستند که دایناسورها(ی زمینی گوشتخوار و علفخوار)  مثل پرندگان  پر و بال داشته اند و پرواز می کردند که براساس همین فرضیه  شاهد پرواز 3 دایناسور در انیمیشن "عصر یخبندان "  بودیم !!!

    +

     بازهم مدعی هستند که همین دایناسورها  رنگی و زییا بوده اند !!!

    کدام عقل سالمی قبول می کنه که یک دایناسور غول پیکر  زمینی  که بقول همین دیرین شناسان بین 80   تا 100  تن  وزن داشته بتونه براحتی  مثل یک پرنده  پرواز کنه ؟؟؟؟!!!!

    +

    یا مثلا  لاک پشتهای غول پیکر  خشکی   با وزنی  بالغ بر  250 تن (!!!!!)  که اصلا هیچ فسیلی از این لاک پشتهای زمینی   به مردم نشان داده نشده و  بیشتر به یک افسانه شباهت داره .

    چه خبره ؟؟؟  250  تن ؟؟؟؟!!!!!

    +

    یا مثلا  اینکه مدعی هستند که انسان از نسل میمونه و میمونها در طول زمان به انسان تبدیل شده اند !!!!!

    +

    فرضیه ی مضحک داروین  در کتاب زیست شناسی ما ( دهه ی 60 شمسی)  کاملا مردود   اعلام شد چون اصلا با  عقل جور در نمیاد .

    +

    بدبختانه این چرندیات رو  از رسانه ی ....  می بینیم .

    من با مقاله ی شما  موافقم .   نباید  ساده لوح و زود باور باشیم.

    +

    این غربیها  خیلی  مارموز و حیله گرند .

    +

    ضمنا  کتاب  " تمدن بدلی"   رو  دانلود کردم و خوندم .  با تمام  نوشته های این کتاب کاملا موافقم .

    پاسخ:
    سلام علیک
    ممنون از نظر شما

    آره بابا نظریه تکامل کاملا اشتباهه و رد شده و نظریه زارت(لجن+فوت=انسان)خیلی بهتر حیات رو توضیح میده...

    پاسخ:
    مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ
    خدا را آن گونه که سزاوار اوست نشناختند، بی‏ تردید خداوند نیرومند و تواناى شکست‏ ناپذیر است.

    سلام سایت مشکل دارد مستند ها نشان نمیدهد

    پاسخ:
    سلام کدوم مستند ها؟
    پاسخ:
    لینک ها سالمن خودم وارد می شم ولی سایت اصلی مشکل داشته باشه نمی دونم من خودم همه رو دانلود کردم

    با عرض سلام،


    نظریه تکامل صحیح نیست من به شما فصل اول کتابی با عنوان "سیر علمی پیدایش جانداران"(گونه ها) تقدیم‌ میکنم که در این کتاب نظریه تکامل برای اولین بار به وضوح رد شده است این کتاب بزودی به شهرت جهانی میرسد. این کتاب کتاب بسیار مهمی است زیرا مطالب آن مستدل و جدید است. فایل پی دی اف آن بطور رایگان در اختیار شما قرار میگیرد میتوانید آن را از لینک زیر دانلود کنید:
    http://ijadd.blogfa.com/post/3
     

    پاسخ:
    علیک سلام
    مولف کتاب کی هست؟ و نام اصل کتاب؟
    ممنون از شما

  • شاگرد حضرت لاک
  • میدونم،خیلی سخته که یه حقیقت اشکارتر از روز روشن که هم شیمی آلی و هم محاسبات زیستی و همچنین طیف سنجی کربن۱۴ تاییدش میکنه در تضاد با باور هایی باشه که سال ها مدار های عصبی ذهنت در اثر تکرار اون ها باهاش شکل گرفته باشه و نتونی جلوش بایستی،چون مطمئنا با تکرار اون ها و دفاع ازشون حس خوبی شبیه ترشح دوپامین بهت دست میده و این دستاویزیه که به هر شکلی ازشون دفاع کنی،تقریبا همون چیزی که باعث میشه یه فرد برای اعتقاداتش ادم بکشه و یا گردن قطع کنه و... ،در کل باید گفت که شما زنده موندن و سلامت فعلی رو مدیون علم و تجربه ی بشری هستی که در صورت نبودش شما در اثر ابله و سیاه زخم و ... بیماری های شایع زمان حکومت قرون وسطای اسلامی(شما بخون قاجار) به سرنوشت خطرناکی دچار میشدی.خیلی جالبه،مغز بشر به خوبی دنبال توجیه خرافه و شبه علم هست و نمونه هاش به شدت بر این مسئله که افزایش تحصیلات و رفاه عمومی با کاهش باور به خزعبلات و خرافی جات و پذیرش علمی رابطه ی مستقیم داره،صحه میزاره.توصیه میکنم یه مقدار تفکر نقادانه یاد بگیر.(من میتوانم با شک،نادانی و عدم قطعیت زندگی کنم،فکر میکنم زندگی با ندانستن جالب تر است از دانستن پاسخ هایی که ممکن است اشتباه باشند.ریچارد فاینمن،خدای فیزیک کوانتوم.)

    پاسخ:
    اسم چیزی رو گذاشتی علم که تقریبا سراسرش مبتلا به عدم قطعیت هست
    محاسبات زیستی و کربن 14 تاییدش می کنه!! کتاب آفرینش حیات پرفسور درویزه محاسبات جالبی برای اذهان ساده اندیش تکاملگرایان ارائه کرده.
    اطلاعاتت هم درباره بیماری ها تعلق به بافته های مافیای پزشکی نوین هست که از فرط تکرار مسلّم فرض کردیم!
  • شاگرد حضرت لاک
  • گفتی ذهن ساده اندیش تکامل گرایان،حال میخوام بهت ثابت کنم که ذهن تو چقدر ساده اندیش و درگیر توهن تئوری توطئه هست:

    ۱_اولا درویزه مهندس مکانیک و استاد دانشگاه بوده و نه تنها فاقد سواد زیست شناسی،بلکه فاقد صلاحیت لازم برای اظهار نظر در خصوص چنین مسئله ای بوده(نتیجه این نوع دخالت ها رو میشه در توسعه ی فناوری در ایران که منجر به شکست میشه و نمونه هاش در بحث کرونا و نظامی زیاد هست رو دید و البته پیشرفت علم در معابدی مثل استنفورد،MIT،اکسفورد،هاروارد،کمبریج،کلتک و... در نتیجه ی ارائه ی نظریات معده ای نبوده بلکه حاصل ازمایش دقیق و تجربه است که منجر به ظهور همین معجزه ای میشه که تو داری باهاش توهمات رو نشر میدی)اگر بنا بود نظریات این شخص اثری در علم بگذاره مطمئنا انجمن زیست شناسی ایران(تحت ایدئولوژی حاکم) یا کشور های همسایه (سکولار ترین مثل ترکیه و معتقد ترین مثل مصر و ...)ازش دعوت میکردن برای کمک به رشد و پیشرفت علم(بماند که یه ادمی به اسم حارون یحی از ترکیه هم اومد با نظریات به ظاهر علمی این اصل زیبا رو نقش کنه ولی چپه  شد) اما از اونجایی که نظریات معده ای و تجربه نشده که نتیجه ی خطاناپذیر و یکسان در اثر تکرار ازمایش بده در علم اصیل جایی نداره،لذا این کتاب به زباله دان تاریخ میپیونده :)

    ۲_امارهای فوت و شیوع مربوط به بیماری هایی مثل:طاعون،وبا،سرخک،سیاه زخم و... مربوط به دستکاری پزشکی مدرن نیست بلکه در متون کهن ادبیات فارسی و به قلم نویسندگانی مثل:خاقانی،کیکاووس ابن قاووس،ناصرخسرو قبادیانی،خواجه نصیر توسی و... به تکرار و با شرح فراوان در خصوص کشتار هایی که این بیماری ها میکردن به تفصیل سخن گفته شده(البته اگه نگی اون زمان ابن سینا و رازی برای حفظ تجارت دارو و... این امار هارو وارد ادبیات و کتب فارسی کردن تا تجارتشون بهم نخوره!!!) و میتونی که چه گزارش هایی از وضعیت شهرها و روستا ها و... و کشته شدن ها و دفن دسته جمعی و... میدادن و در معاصر و الخصوص به دست بعضی علمای تهران و ... در زمان قاجار هم گفته شده ولی مسیر های عصبی زور خودشونو برای دفاع از عقاید هرچند غلط به کار میبرن :)

    ۳_اگر بحث دین نباشه،تو اگه ساده اندیش نبودی نمیومدی به علمای بزرگ فعلی ایراد بنی اسرائیلی بگیری و بگی طب اسلامی هست و فلانه و بیسار،اون عالم ده ها برابر تو اطلاعات داره و کتاب خونده،چه اقای مکارم و چه جوادی املی و همچنین اقای سیستانی اعلام کردن طب اسلامی نداریم،حالا شما چون میخوای غده ی صنوبری و به تبع نورون ها و مسیر های عصبی رو خوشحال کنی تا اون دوپامین ترشح بشه،زور میزنی بگی ما هم اره! :)

    ۴_تمام طب اسلامی بر پایه ی طب یونانی و ۴مزاجیه که جالینوس و بقراط و... توسعه اش دادن،لذا منشا وحیانی بودن این طب به راحتی زیر سوال میره،کمااینکه طب مذکور در اثر کتب این دانشمندان و البته قبل از ایجاد اسلام،در سرزمین هایی مثل گال(فرانسه امروزی)گوت(المان امروزی)،مصر و ایران باستان  رواج داده شده بود‌.البته میگی این طب رو انبیا به مردم اموختند،خب اگه این طب رو قرار بود انبیا رواج بدن چرا انبیایی که در مناطق غیر از یونان(خاستگاه این شبه علم) می زیستند،حرفی از طب وحیانی نزدن؟چرا هیچ اثری از درمان فلان بیماری توسط حضرت ابراهیم و ساخت فلان دارو توسط حضرت یوسف که بعد از حضرت ادریس اومدن ذکر نشده؟مگه نگفتی حضرت ادریس این علوم رو به مردم یاد داده چون علم الهی داشته؟پس چرا حضرت هود و صالح و اسماعیل و ‌... اینا رو به مردم یاد ندادن؟نکنه علم الهی نداشتن یا صهیونیستا نزاشتن؟(البته نگو که چون تحریف شدن،چون مشخصه اینا بعد از حضرت ادریس اومدن،چطوریه که تعالیم حضرت ادریس تحریف نشده و به طب ۴مزاجی تبدیل میشه ولی اینا نمیتونن به اون طب چیزی اضافه کنن؟)

    ۵_در اخر بگم که از اون زمان که پسر ایت الله شاهرودی اومد تلویزیون و گفت پدرش در اثر اعتماد به این شبه علم خطرناک فوت کرد و جونش رو از دست داد و اگر روند درمان توسط طب نوین پیگیری میشد باباش زنده میموند،فاتحه ی طب اسلامی خونده شد!

    دوست عزیز دگم اندیشی رو بزار کنار و تفکر نقادانه یاد بگیر!

    به خودت و ذهنت ظلم نکن.

    حضرت حافظ:

    خوش بود گر محک تجربه اید به میان

    تا سیاه روی باشد هر که در او باشد غش

     

    پاسخ:
    با وجود اینکه بی ادبانه بحث می کنی و مطالبت رو در حین افزایش ترشحات پرولاکتین! می نویسی جوابت رو میدم
    جناب ابوالفضل درویزه گذشته از رشته تحصیلی اش کتابی مستدل و محاسباتی نوشته که اگر تمایل به درک باطل بودن فرگشت نداری به خودت و من زحمت نده (خوش باش و نگران ترشحات غدد و سیستمهای پیام رسان عصبی دیگران نباش).
    در مطلب بالا اسم و مدارک تحصیلی افرادی که فرگشت را نقد کرده اند نوشتم به همراه فهرست هزار نفری اساتید دانشگاهی که تکامل انواع را رد کرده اند.
    خیلی از بیماری ها شیوعی داشته و یقینا درمانی هم داشته. بحث اسلامی یا تجربی بودن طب بحثی کاملا عقلانی و مربوط به نبوت عامه است و اشکالات شما متاسفانه وارد نیست.
    و بنده امام معصومی به اسم مکارم و جوادی و غیره نمی شناسم!
    صد ها و هزاران نفری که روزانه توسط طب مدرن مستقیم و غیر مستقیم راهی قبرستان می شوند فاتحه طب مدرن رو نمی خونه؟!
                           "تمام طب اسلامی بر پایه ی طب یونانی و ۴مزاجیه که جالینوس و بقراط و... توسعه اش دادن،لذا منشا وحیانی بودن این طب به راحتی زیر سوال میره"
    بنده حوصله صغرا کبراهای غیر علمی و بی اساس ندارم. اگر اهل مبانی منطقی و صحیح هستید پیام بگذارید شرمنده.
    مراقب مدارهای عصبی و ترشحات خودت باش!
  • شاگرد حضرت لاک
  • من بی ادبم یا تو؟تو که دانش اموزا رو حرامزاده خطاب میکنی و بهشون تهمت استمنا و لواط و... میزنی؟ و به مسئولان مملکت تهمت بی شرفی،دیاثیت و..‌ میزنی؟تو که بدون کوچکترین تحصیلاتی در حوزه و یا کمترین کار علمی حوزوی میای علمای برجسته رو نقد میکنی؟تو که باعث وهن دین و نشر عقاید سلفی و وهابی(نمونه اش در عربستان مفتی هاش موبایل و کامپیوتر رو دخالت اجنه میدونن و میگن زمین مرکز جهانه و کروی نیست و...) و موجب بدبینی به دین میشی؟

     

     

     

     

     

    پاسخ:
    برادر عزیزم عرض کردم مراقب مدارهای عصبی و ترشحاتت باش برای همین بود!
    ظاهرا شما فقط در مباحثه پریشانی صغرا و کبری نداری! در تهمت زدن هم همین روال رو داری! پناه بر خدا! بنده کسی رو حرامزاده دونستم؟؟!! من به سبک و نظام آموزشی التقاطی، عرض کردم آموزش و پرورش حرامزاده.
    در صحبت کردن آروم باش و اگه مزاحی می کنم از من دلگیر نشو.
    اگه درست فکر بشه وهن مذهب و بدبینی به شریعت وقتی پیش می آد که ببینی مکتب انبیا رفاه و پیشرفت و اقتصاد دنیاتو تامین نکرد و رفاه و معیشت صحیح از اوج دنیاپرستی و تفکر اومانیست و چهارچوب نظام بورژوازی و سرمایه داری نصیب بشر شد!
    در ضمن اگه نهج البلاغه رو ملاحظه بفرمایی در اونجا امیرالمومنین توضیح فرمودند که خلقت بر پایه طبایع اربعه است. و نتیجه منطقی این میشه که طبابت و معیشت بر اساس جدول مندلیف و قوانین نیوتنی و ... بیراهه ست و جواب حق نمی دهد که برهان هم همین رو اثبات میکنه.
  • شاگرد حضرت لاک
  • اونوقت کشوری مثل عربستان و یا امارات که با تکنولوژی و مدرنیسم به همین جایگاه خوب اقتصادی رسیدن،چطوریه که مردمشون بی دین نشدن؟یه چیزی این وسط نمیخونه.

    یا اونا ریاکارن و مومن نیستن(مردمشون و نه دولتشون)

    یا تکنولوژی با دینداری تضاد نداره،شهر نئوم رو ببین که عربستان و شاهزاده اش در مخالفت با علمای سنتی خودشون(که میگن زمین تخته و مرکز جهانه و شیطان در موبایل احاطه داره)شهر نئوم رو ایجاد و اقتصاد مرفه مردم رو یه پله ارتقا دادن.

    اگه ایران نمیتونه هم پیشرفت تکنولوژیک داشته باشه و هم دینداری مرومش رو حفظ کنه،نه تقصیر مدرنیته است و نه تقصیر اقتصاد.

    اینجوریاست.

    من هم عصبی نیستم و خیلی خیلی شکاکانه و به دور از دگم اندیشی به عقایدم فکر میکنم. 

    پاسخ:
    عربستان و امثالهم با فروش نفت به ثروت رسیدند در تحلیل اقتصاد مدرن نباید به ظاهر مرفه جمعیتی ایزوله نگاه کرد بلکه به عنوان یک مجموعه باید دید اون جامعه ای که با نفت یا تولید صنعت و تکنولوژی به رفاه رسیده فشار طبقاتی و برده داری و فقر رو به کجا و چه جمعیتی از انسانها انتقال داده. چون جنس رفاهی که مدرنیته به ارمغان میاره همانند رفاه طبیعی در سبک زندگی متقدم نیست بلکه تولید حقیقی و برکات همگانی در آن وجود نداشته و اساسش بر نیازسازی و ایجاد بازارهای مصرف کننده و برده کشی انسانهاست و جز با پایین کشیدن اکثریت برده و مصرف کننده، اقلیت به رفاه بالا نمی رسند. حالا ممکنه اون اکثریت که فشار بر اونها تحمیل شده هزاران کیلومتر دورتر و بلکه در کشورهایی دور از چشم تحلیل ظاهری ما باشند.
  • شاگرد حضرت لاک
  • امیدوارم نگی تصاویر سونوگرافی حاصل دخالت شیطانه.ولی خود قران هم نحوه ی شکل گیری جنین بشر رو بر اساس نظریات گالن(پزشک یونان باستان که نمو جنین رو بر اساس ۴ مرحله طبقه بندی کرده بود)شرح میده و محتوای تمامی ایات در خصوص افرینش انسان بر این مقوله صحه میزارن.

    و یا ایاتی از قران جایگاه خروج منی از مرد رو ستون فقرات و کمر میدونه،در صورتی که بیضه ها مسئول انجام این عمل(تولید و خروج منی) هستن.حالا یا پزشکی مدرن اشتباه میکنه(که صددرصد نمیکنه چون دیگه سونوگرافی رنگی،انواع نمونه گیری ها،ازمایشات تشخیص بیماری های بیضه مثل واریکوسل و... و یا این موضوع که اسیب به بیضه ها منجر به فقدان توانایی تولید مثل میشه به ما اثبات میکنه که پزشکی مدرن درست میگه) یا قران در این خصوص بر اساس اطلاعات و سواد مردم اون زمان نازل شده!

    از این جور ایات که نه تنها با نظریات پزشکی مدرن بلکه با مکانیک سماوی و... هم بدون نیاز به پیش زمینه ی علمی سنگین در این مسائل در تضاد هست میشه فراوان دید.در زمین شناسی هم همینجوریه،مثلا قران میگه کوه باعث جلوگیری از زمین لرزه میشن،در صورتی که اگه اتشفشان بیاد(به تبع کوه اولین جایی که لرزش داره) و یا زمین لرزه های ژاپن و ایتالیا و همین ایران در خصوص کرمانشاه همه مردم دیدن که روی کوه بودن تاثیری در لرزش زمین نداره.

    میشه کفت ایات قران برای فهم مردم اون زمان به این شکل ارائه شده.

    پاسخ:
    با اون شدت از علما دفاع کردی حالا از کلام الله ایراد می گیری!
    اینکه آیات قرآن برای فهم مردم اون زمان بوده پس مطالب غلط اونها رو صحه گذاشته توجیه صحیحی نیست و کاملا خلاف عقل سالمه
    شما با دقت بیشتری در قرآن تامل کنید و زیاد هم به علوم و کشفیات جدید به شکل غیر قابل خدشه نگاه نکنید.
    دقت بیشتر منظورم اینه : مثلا قرآن خروج منی رو ستون فقرات و کمر ندوسته بلکه خداوند عالم فرمود بین الصلب والترائب که باید صلب و ترائب ترجمه درست بشه که میان آن دو مورد اشاره ست. البته معانی زیادی برای آن بیان شده
    در معنی صلب تقریبا اختلاف کم است و منطبق بر استخوان صلیبی خاجی می باشد
    والصُّلبُ: الظَّهر، و هو عَظمُ الفَقارِ المتَّصِل فی وَسَطِ الظَّهرِ.(فراهیدی)
    صلب:…وَ کذلِکَ سُمّیَ الظَّهر صُلبٌ لِقُوَّتِه.(ابن فارس)
    یک استخوان مستحکم است در وسط ظهر حاوی مهره های متصل (پنج مهره جوش خورده)
    دقت کن خاج در فارسی به معنای صلیب است و در آلمانی kreuzbein یعنی اسنخوان صلیبی که یکی از معانی صلب در عربی تقاطع صلیبی شکل است. و استحکام هم از معانی دیگر صلب است که وجه تمایز استخوان جوش خورده خاجی با سایر مهره های متحرک فقرات است.
    ولی اضطراب ترجمه در ترائب بسیار زیاد است و بهترین انطباق معنی بر استخوان عانه یا همان شرمگاهی ست که به دلیل شباهت به اضلاع (دنده های سینه)، مفسران اشتباها ترائب را به استخوان سینه ترجمه کرده اند جعفر بن سعید گفته ترائب: هی الأضلاعُ التی أسفلَ الصلبِ ضلع به استخوان دنده می گویند و درباره ترائب گفته هی الاضلاع ... یعنی دنده هایی ست پایین صلب (خاجی). از عوفی و ضحّاک بن مزاحم هلالی نقل شده که ترائب را استخوان میان دو سینه و دو پا و دو چشم دانسته و آنچه بین دو پا ست همان استخوان عانه است که مقابل صلب می باشد. معنی دیگر ترائب و اتراب همسان و همردیف بودن است همانند استخوان های دنده که استخوان عانه هم چنین شکلی دارد.
    ترجمه می شود : آب جهنده ای که از میان استخوان چلیپایی و شرمگاهی خارج می شود. که این عفت کلام است که مستقیما به دستگاه تناسلی اشاره نشود.
    درضمن جهش منی از بیضه ها صورت نمیگیره
    حال اگر صلب را پشت و ترائب را هم جلوی سینه بگیریم بازهم اشکالی وارد نیست چون در تولید نطفه و مایع منی جمیع دستگاههای بدن اعم از شش و قلب و خون و گوارش و عصب و ... دخیل اند.
    اگرچه علم روز با مشاهداتی جزئی توهم زده که همه چیز را دانسته اما بسیاری از مسائل برای ما پوشیده است. علوم جدیده جزئی نگر است و از درک روابط کلی پدیده های عالم عاجز است.

    از شخصی نقل شده که همنشین امام صادق علیه السلام بودم امام فرمود عطسه از کجا خارج می شود، عرض کردم از بینی، امام فرمود اشتباه می کنی عرض کردم از کجا؟ امام فرمود از تمامی بدن همانطور که منی از تمامی بدن خارج می شود و مخرج نهایی آن مجرای بول است آیا ندیدی انسان وقتی عطسه می کند تمام بدن او شاداب می شود؟ و کسی که عطسه کند به مدت هفت روز از مرگ ایمن گردد.
    درباره کوه و لرزش زمین علم روز اطلاعات چندانی نداره و حتی مطالبی در تایید نقش کوه در کاهش زمین لرزه از دیدگاه زمین شناسان دیدم که برام مهم هم نیست!!
    این روزا بخاطر فصل کشاورزی سرم خیلی شلوغه خلاصه جواب دادم! شک و شبهه از شیطان و مرض قلب است با انسان های مریض معاشرت نکن!
  • شاگرد حضرت لاک
  • دریاب که از روح جدا خواهی رفت/در پرده ی اسرار فنا خواهی رفت/می نوش ندانی ز کجا امده ای/خوش باش ندانی به کجا خواهی رفت.

    خوشحال شدم از اشنایی با شما.

    موفق باشید.

    پاسخ:
    خب از اول بگو می خوام می بنوشم چرا این در اون در می زنی؟!!

    قَدْ خَسِرَ الَّذِینَ کَذَّبُواْ بِلِقَاء اللّهِ حَتَّى إِذَا جَاءتْهُمُ السَّاعَةُ بَغْتَةً قَالُواْ یَا حَسْرَتَنَا عَلَى مَا فَرَّطْنَا فِیهَا وَهُمْ یَحْمِلُونَ أَوْزَارَهُمْ عَلَى ظُهُورِهِمْ أَلاَ سَاء مَا یَزِرُونَ (31) وَمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ خَیْرٌ لِّلَّذِینَ یَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ
  • شاگرد حضرت لاک
  • مراقب به اصطلاح شما مدار های عصبی هستم و در کمال احترام چقدر انسان هایی از جنس تو نیرنگ های لطیف به کار میبرن و خوبه که باطن اینجور ادما به ایت شکل اشکار بشه :) ،چرا پیامت رو یکجا نمی نویسی؟ جرعه جرعه اضافه میکنی؟ از نقد میترسی؟ اگه بودم خب جوابتو میدادم،الان هم میتونم پاسخت بدم،ولی بزار یه چیزی رو بگم،دولتها،ادمها،مردم با سواد،حتی شیوخ،از همه صنف و قشر و گروهی از قدیم تا الان فقط به واقعیت اهمیت میدن،نه به نظریات شکمی،ضمن این که اگر قرار بود با حمد خوندن کسی زنده بشه،عزرائیل بازنشست میشد و با اهدای عضو و جایگزینیشون با اعضای دست ساز بشر دیگه خدا هم شواهدش رو در روز قیامت از دست میداد :) خود خدای مهربان و نازنین هم چون از اینده خبر داره و طبق اینده اش عمل میکنه در اجبار قرار داره،امیدوارم نگی من ابلیسم،فقط یه دانش اموزم :)

    پاسخ:
    منظورت رو ازجرعه جرعه و نیرنگ و یکجا نوشتن متوجه نشدم اگه خودت متوجه شدی بگو !
    اولا طب اسلامی با پیوند اعضا موافق نیست و حتی حکم شرعی آن برای ما روشن نیست. ممکنه حرام هم باشه والله اعلم.
    بنده از واقعیت میگم نه از شکم !! خودم در قم شاهد اسنادی بودم که شخصی از طلبه ها و حاذقین در طب اسلامی (استاد فراهانی)، بیمار مرگ مغزی رو برگردونده بود.
    یعنی می بایست طریقه برگرداندن شخصی که دچار مرگ مغزی شده و اصلاح بیماری که عضوش دچار مشکل شده پیدا بشه نه اینکه اولی رو بکشیم و عضوش رو به دومی انتقال بدیم.
    متاسفانه سعی وزرارت مافیایی بهداشت سرکوب امثال این اشخاص است و با تمام توان کاری میکنه که ملت اینها رو نشناسند.
    درباره سوره حمد در زمان ما هم کسانی بودند که با سوره حمد، امراض صعب العلاج و لاعلاج رو مداوا می کردند. و ملت به تواتر اینها رو دیدند. مثل آن بزرگواری که در مشهد با عنایت امام رضا علیه السلام هم خودش و هم دیگران رو با حمد درمان کرد و مثال دیگر پدر مرحوم شیخ جعفر شوشتری که این کار رو می کرد و هزاران نمونه دیگر از کرامات که در کتب موجود است.
    اینکه تشکیل اعضا در روز حشر با بدن مادی چه ارتباطی دارد و کدام بعد از بدن مادی زنده می شود و شهادت می دهد جای بحث دارد که بحثش طولانی و نظرات مختلف است.
    خداوند متعال بر طبق آینده عمل نمی کنه بلکه علم به عمل در آینده داره کمی فکر کنی تفاوت این دو رو متوجه می شی. علم به آینده جبر نمیاره. اینکه من می دونم با اختیار خودم فردا می رم مسافرت مشهد یعنی مجبور بودم برم مشهد ؟!!
    بنده کشاورزی ساده هستم و با قبول یا رد حرف های من از طرف رهبر باشه تا دانش آموزی مثل جنابعالی چیزی به من اضافه یا کم نمیشه تا بخوام به کسی نیرنگ لطیف ! بزنم.

    بزن باران که دین را دام کردند

    شکار خلق و صید خام کردند

    بزن باران خدا بازیچه ای شد

    که با ان کسب ننگ و نام کردند.

    السلام علیک یا چارلز داروین(ع)

    پاسخ:
    نظرت راجع به بزرگترین بازیچه در ایدئولوژی (دین داروینیست) چیه؟؟


    نظریه داروین در مورد تنازع بقا بسرعت مورد قبول و استقبال نژادپرستان قرار گرفت ... زیرا این نظریه چنین تنازعی (کشتار نژادهای باصطلاح پست تر! نظیر سیاهان و رنگین پوستان) را بر اساس آخرین نظرات علمی تصویب می کرد. نظریه داروین، مفهوم انسان های پست تر و برتر را تأیید و تنازع بین آنها را اعتبار می بخشد.
    karl A. Schleunes, The Twisted Road to Auschwitz (University of Illinois Press, 1970) PP. 3032

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">