تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

نسخه جدید دیگر به نام خودروی برقی

انسان مدرن دائم السفر است و هرچه بر سرعت ظاهری و تسهیل در رفت و آمد می افزاید به همان معیشت و رفاه ابتدایی اش هم نمی رسد!



هدف اینهمه هیاهوی جدید برای خودروی برقی چیست؟ رانت واردات ؟ بازار جدید برای سرمایه دار؟؟

در واقع خودروی پاک! برقی فریب دیگر تکنولوژی برای سود افرادی معدود است.

چطور این همه نخبه! از خود نمی پرسند برق از کجا می آید! آیا صرف اینکه از خودرو دود خارج نمی شود باعث پاکی زمین می شود!؟

حدود 85% برق تولیدی از سوخت های آلاینده تولید می شود و تنها 15% از سدهای آبی می باشد که خود سد سازی قصه جدایی دارد و یکی از بزرگترین فاجعه های وارد بر محیط زیست سد های آبی ست.

همچنین سلولهای خورشیدی، نیروگاه های اتمی و صنایع دیگر که پساپرده هرکدام بلایی ست برای طبیعت.

 

نظرات  (۲)

با عرض سلام و قبولی نماز و روزه ها

خود باتری های این نوع خودرو نیز از مواد سمی و خطرناک تشکیل شده که برای محیط زیست و جانداران فاجعه هست....

البته این خودرو ها در دماهای خیلی گرم و سرد کارایی لازم رو مثل خودروهای معمولی ندارند و آسیب پذیرتر اند.

فعلا دارن مردم رو هرچه بیشتر به سمت دنیای مجازی و پول دیجیتال و هوش مصنوعی و توهمات خودشون میبرن که متاسفانه آینده خوبی رو درپیش نداریم.

پاسخ:
علیک سلام و رحمت الله
این شب باید به تاریکترین نقطه خودش برسه
  • نخبه!با صفحات خورشیدی و توربین بادی چه میگی؟ نکنه میگی
  • نابغه ی فقه و اصول و خارج و اصول و همه اینا! انرژی خورشیدی و توربین بادی و زمین گرمایی رو چی میگی؟! نکنه چون اجنه اینا رو درست کردن بازم مضره خخخهههخخ

    پاسخ:
    قال رسول الله صلّی اللّه علیه و آله: من بدأ بالکلام قبل السلام فلا تجیبوه. 
    ولی برای اذهان مخاطبان باید عرض کنم
    اولا مفصل شرح داده ام که اساسا برق و هر دخل و تصرفی خارج از امر و تأیید شارع، باطل و غیر مفید است (تنها کسی جواز دخل و تصرف در جهان هستی را دارد که از جانب صاحب هستی اذن داشته باشد و او همان خلیفة الله و معلَم الأسماء است. و جز آن، تصرف جاهل در مال غیر بدون اذن صاحب مال محسوب می شود.)
    و همچنین توضیح دادم که برق نه تنها مفید نیست بلکه کاملا برای سلامت جسم و روح و نظم معیشتی مضر است. حال چه نیازی به تولید برق هست که تولیدش آلاینده باشد یا نباشد.
    دوما کافیه به پسماند و اثار تخریبی تک تک ابن صنایع به ظاهر دوست با طبیعت سر بزنی ببینی چه آثار مخربی تا شعاع چند کیلومتری به جا میگذارند. اونوقت می گی صد رحمت به اجنه! چون تا حالا ندیدم اجنه جنگلهای زیبا رو که نهر های زلال از زیر درختان تنومندشان جاری بود و در کودکی از این نهر ها ماهی می گرفتیم رو تبدیل به شهر صنعتی زشت و متعفنی کنند که از کانال آب پسماندش هیچ موجودی جان سالم بدر نمیبره!
    ضمنا راجع به چیزی که هنوز وجودی نداره و صرفه اقتصادیش ثابت نشده صحبت نکن. انرژی خورشیدی و توربین بادی و زمین گرمایی چند درصد تولید برق رو به خودش اختصاص میده؟! و چقدر کفاف میده؟!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">