اتفاقا از نظر اینجانب کف زدن از صلوات مناسب تر است. به این دلیل که ذکر صلوات در و گهری گرانبها ست و إن الله و ملائکته یصلون علی النبی. برای کسانی که رشد عقلی کافی ندارند و شادی را در برخورد دو کف دست با یکدیگر می بینند نه صلوات بر محمد و آل محمد، همان کف زدن در مهد کودک مناسبتر است.
استفتائی هم که از آقا سید علی خامنه ای شده، گفتند اشکال ندارد یعنی حرام نیست نه اینکه این کار برای مجالس اهل بیت علیهم السلام شأنیت دارد.
عن الصادق علیه السلام: إِذَا ذُکِرَ النَّبِىُّ فَأَکْثِرُوا الصَّلَاةَ عَلَیْهِ فَإِنَّهُ مَنْ صَلَّى عَلَى النَّبِىِّ صَلَاةً وَاحِدَةً صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ أَلْفَ صَلَاةٍ فِی أَلْفِ صَفٍّ مِنَ الْمَلَائِکَةِ وَ لَمْ یَبْقَ شَیءٌ مِمَّا خَلَقَهُ اللَّهُ إِلَّا صَلَّى عَلَى [ذلِکَ] الْعَبْدِ لِصَلَاةِ اللّهِ عَلَیْهِ وَ صَلَاةِ مَلائِکَتِهِ فَمَنْ لَمْ یَرْغَبْ فِی هَذَا فَهُوَ جَاهِلٌ مَغْرُورٌ قَدْ بَرِئَ اللّهُ مِنْهُ وَ رَسُولُهُ وَ أَهْلُ بَیْتِهِ - الکافی
از امام صادق (علیه السلام) هنگامى که نام پیامبر برده شود بر او بسیار صلوات بفرستید؛ چراکه هر کس یک صلوات بر پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله) بفرستد خداوند هزار صلوات و درود در هزار صفّ از ملائکه، بر او مى فرستد و چیزى از مخلوقات خدا باقى نمى ماند، مگر این که به خاطر صلوات خدا و فرشتگانش بر او صلوات مى فرستند و هر کس به چنین پاداش عظیمى علاقه نداشته باشد، جاهل مغرورى است که خدا و رسول خدا و اهل بیتش از او بیزارند.