تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

از باب تلنگر به ذهن منجمد دلبستگان به علوم غرب و آنان که علم را از غیر مکتب وحی و اهل بیت عصمت طلب کردند.

در خطبه اول نهج البلاغه، امام علی، باب علم رسول خدا صلی الله علیه وآله، اساسِ خلقتِ انسان را بر چهار طبع گرمی و سردی و خشکی و تری بیان می فرماید.

طبایع اربعه

نهج البلاغة - خطب الإمام علی ( ع ) - ج 1 - ص 20 - 21
ثم جمع سبحانه من حزن الأرض وسهلها ، وعذبها وسبخها ، تربة سنها بالماء حتى خلصت . ولاطها بالبلة حتى لزبت  . فجبل منها صورة ذات أحناء ووصول وأعضاء وفصول . أجمدها حتى استمسکت ، وأصلدها حتى صلصلت . لوقت معدود . وأمد معلوم . ثم نفخ فیها من روحه فمثلت إنسانا ذا أذهان یجیلها . وفکر یتصرف بها ، وجوارح یختدمها ، وأدوات یقلبها . ومعرفة یفرق بها بین الحق والباطل والأذواق والمشام والألوان والأجناس . معجونا بطینة الألوان المختلفة ، والأشباه المؤتلفة . والأضداد المتعادیة والأخلاط المتباینة . من الحر و البرد . و البلة و الجمود . واستأدى الله سبحانه الملائکة ودیعته لدیهم وعهد وصیته إلیهم .

نظرات  (۹)

خواهر من بیماری لوپوس دارد
آیا راهی دارید که بتواند درمان شود از مسیر همین محتواهای طب سنتی؟
پاسخ:
این وبلاگ برای طرح مباحث تئوری است. ولی برای توضیح عرض کنم این بیماری هم در اثر سردی مزاج حاصل می شود که ویژگی بارز عصر مدرن است. محوریت طب الهی بر این است که بیماری با اصلاح مزاج و تعدیل آن درمان می شود. در این مورد بخصوص باید به اطبای متخصص و مجرب در طب مراجعه کنید.
آب خاک باد آتش یعنی جامد مایع گاز پلاسما
در واقع اونا یه مرحله از ما جلوتر بودن چون تازه دانشمندان فعلی به پلاسما رسیدن و حالت چهارمی هم برای ماده در نظر گرفتن
پاسخ:
اخلاط چهارگانه ارتباطی به حالت های اشیاء (جامد و مایع و گاز و پلاسما ندارد) این تفسیرها منجر به تفسیر به رای میشه. و ما نباید با دریافت های جزئی خود علوم قدسی را تفسیر کنیم. اخلاط اربعه، گرمی و سردی و خشکی و تری هستند. آب و باد و خاک و آتش مثال هایی از مصادیق خارجی آن اخلاط هستند. مثلا آب و روغن زیتون هردو مایع اند آب سرد ولی روغن گرم است. آهن و طلا هردو جامدند آهن سرد ولی طلا طبع گرم دارد. چوب و پلاستیک جامدند ولی چوب گرم طبیعی و پلاستیک سرد مصنوعی و به شدت سوداوی و بیماری زاست.
بسمه تعالی
سلام علیکم
بسیار عالی بود.

پاسخ:
علیکم السلام و رحمت الله ممنون

نظرات سیاسی تون بسیار اشتباه یافتم طبق کتبی که گذاشتید و حرفایی که زدید پیشنهاد میشه در مورد ولایت فقیه مطلقه اصلی که قبل  از خمینی و چند شخص  دیگه اکثر علما به آن اعتقاد نداشتند ببینید پیشنهاد میدم ببنید احادیث رد قیام و ببینیند که گفته شده تمام حکومت ها باطله و خیلی چیزای دیگه 
بنی عباس با بنی امیه دشمن بودن اما از این نمیشه گفت بنی عباس درست بود 

این که فلان حکومت ها دشمن این حکومت باشند نشون نمیده این حکومت خوب باشه حرف زیاد که بنابر یک سری دلایل نمی تونم بگم فقط کاشکی خودتون بشینید کتب مخالفان ولایت مطلقه نه    اصلا همان احادیث و روایات بخوانید و البته سعی نکنید خودتون توجیه کنید چون نگرش شما ها میدونم با هر حرفی جبهه میگیرید و حالت هجوم به شخص  مقابل میگیرید ( البته شاید اشتثنایی هم یافت شود ) بقیه نظراتم را نمیگویم خوش باشید با همین حکومت اسلامی تون و ماله ها را آماده تر کنید و مسولیت خیلی از کارها به گردن بقیه بندازید 

 

امیدوارم امام زمان ظهور کند تا چهره و تقابل یک سری خود فقیه پنداران و خود ارزش پنداران ببینم حیف که اکثرا دنبال رسیدن به حقیقت نیستند فقط میخواهند 4 تا حرف از اشخاص درباری تکرار کنند خوش باشید 

پاسخ:
برادر عزیز همه روایاتی که می گی بنده دیده ام.در حال حاضر چیزی به عنوان حکومت اسلامی وجود نداره ولی پیشنهاد میکنم کتاب عصر حیرت مهدی نصیری پیوست پایانی تحلیلی پیرامون روایات منع از قیام قبل از ظهور را بخوانی. اهل بیت همه قیام ها رو رد نکردند با دقت این کتاب رو مطالعه کن.
در هر حال در عصر غیبت شیعه چاره ای جز تشکیل دستگاه قضایی و نظامی برای دفاع از خودش نداره و این اجتناب ناپذیره و هیچ عاقلی دفاع و ایستادگی مقابل هجوم کفار و ظالمان در برابر ناموسش رو رد نمی کنه. و شخصی که این قوه قضا و جهادی رو مدیریت می کنه در بهترین حالت باید یک فقیه عادل و مجاهد باشه.

الان دیدم زیر نظر پست غیر سیاسی و امیرالمومنین ان حرفم زدم که خب البته منظورم روشن بود به چی بود در ضمن بنده فحش نمیدهم مبادا کسی اکانت جعلی من بزنه فحش بده بگه ایشان عادت به توهین کردن دارد

خیلی ممنون که پیام های دیگر حذف کردید بعد تقیه هم که هیچ شد نه ؟ 

به بهانه یک سری شعارات جان شیعه به خطر بندازند خودشون راحت باشند ؟ 

بانک های ربوی ندیدی قرآن در مورد ربا چی گفته و خامنه ای که چقدر راحت سکوت کرده در حالی که طبق قانون چیزی میتونه بگه 

ولایت مطلقه چی ولایت مطلقه ای که از اساس در دین نیست بدعت نمیشه 

و کلی حرف دیگه

پاسخ:
منتظر موندم همون یکی رو جواب بدی تا یکی یکی باقی رو هم با پاسخ تایید کنم دیدم چیزی نگفتی!
معلومه مباحث منو در اینجا نخوندی. ممکن نیست بانک باشه ولی ربا نباشه. یا باید از اساس تمدن غرب رو وارد نکرد یا در صورت ورود نمیشه صورت رو گرفت باطن رو اسلامی کرد.

به ه حال عمل زشتیست که در مملکت مثلا اسلامی دارد اتفاق می افتاد 

 

 

یکی نیست بگه کدام اسلام 

اسلام زیر نظر بنی عباس ثانی؟

پاسخ:
بعضی صحبت هات درسته و قبولشون دارم و اگر دیده باشی در همین وبلاگ مطالبی در همین زمینه ها دارم. بانک اسلامی نیست مدرسه و دانشگاه اسلامی نیست اقتصاد ما اسلامی نیست مجلس قانون گذاری از اساس اسلامی نیست انتخابات و رای گیری فرایندی اسلامی نیست و ...............


آن قیام مشرق گفته حکومت نمی کنند تنها پرچم را میرسانند کجا از حکومت مردن آمده !!

پاسخ:
بر فرض اینطور باشه. اولا در حال حاضر حکومت و قوای قانونگذاری و اجرایی که اسلامی نیست و همانطور که رهبر گفت الان ما جامعه و دولت اسلامی نداریم. دوما بنده عرض کردم شیعه دستگاه قضایی نیاز نداره؟؟

دستگاه قضایی که احکام بخواهد نصفه اجرا کند آن هم به نام اسلام درست است ؟ برای اشخاصی قانون اعمال کند برای عضی ها بنابر هرچیز نه ؟ وهن اسلام که میگند دقیقا مصداقش همینه !!! بعدش نیروی دفاعی با نیرویی که بخواهد از حد خودش بگذارد نیروی حمله ای بشود حکمش چیه امام زمان غایب است میخواهند اسراییل را نابود کنند نیمه شعبان و مراسمات دیگر در کاخ و ها و مراکز آمریکا انگلیس بگیرند روش این حکومت در تهاجمش برگرفته از زیدیه اخوان المسلمین هست 


بلاخره بعضی ها خیلی به سید قطب ارادت دارند !!1

پاسخ:
بالاخره عصر غیبته. مگه زمان پیامبر، عمال حضرت رسول همشون صالح و کامل بودند که از قوه قضائیه انتظار داری کامل باشه. حد توان الان همینه. نیروی نظامی هم که جایی حمله نکرده! آیت الله خامنه ای هم پرچمی ادعایی و در عرض حجت خداوند بالا نبرده. البته مفاسد این نظام رو قبول دارم ولی چه میشه کرد! دنیا الان همینه.
به نظر جنبعالی مظالم و شکایات رو به کدوم محکمه برای قضاوت ببریم؟ می دونی که در عصر غیبت نباید مظالم رو نزد پادشاه و دستگاه قضایی سلاطین برد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">