تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

اقتصاد مدرن هرگز اکثریت رو مرفه نمی کنه.

 

 

جلوات خروس

ژاپن؛ اندکی از عاقبت تکنولوژی

 

نظرات  (۳)

بله. برای شما که شکمتون سیره احمقانست. انشاءالله شکم همه مردم سیر باشه تا همین فکر رو بکنن. 

رژیم با قطع اینترنت تیر خلاص رو به خودش زد

پاسخ:
هرگز همه شکمشون سیر نمیشه. این چیزیه که امثال جنابعالی نگرفتید. در زندگی صنعتی غرب و نظام توسعه فناوری، شکم سیری مال اقلیت تولید کننده ست (که راز حیاتشون در اختراع و نوآوری و ایجاد زنجیره نیازهای کاذب و مصرفگرا نگه داشتن اکثریت کارگر است). در ضمن بنده روستایی و گوسفند چرونم و اگه شکمم سیر باشه کسی رو گرسنه نکردم. منظورتو از رژیم نفهمیدم همونهایی که بهشون رای دادی یا اونهایی که موقع خطر جونشون رو تو غربت دادن تا امثال ما با وجود دشمنی همه منفعت طلب های جهان جزو امن ترین کشور ها باشیم. همون دشمن هایی که نصف جمعیت ایران رو تو جنگ جهانی اول با قحطی ساختگی نابود کردند.

با عرض سلام

واقعا هرچی میگذره به حرف های شما و آیات قرآن در مورد سبک زندگی بیشتر ایمان میارم...

الان واقعا مردم که خود من هم جزوشونم سحر شدیم و راه هدایت رو گم کردیم یعنی رسانه ها اینقدر سبک زدگی مدرن تبلیغ رو القاء کردند که اصلا به خودمون اجازه برگشت به سبک زندگی ساده و الهی رو نمیدیم و اگرم انفرادی بخوایم برگردیم همه مارو دیوانه و کم عقل میخونند...

قصد من به عنوان یک جوانی که توی یک کلانشهر به دنیا اومدم و از این سبک زندگی خسته شدم اینه که انشاءالله به صورت ملایم خودم رو آزاد کنم، آزادی ای که آیات خدا و آیاتش رو در تمام ابعاد زندگیم ببینم...

پاسخ:
علیک سلام و رحمت الله
در تصحیح سبک زندگی می بایست کل امت همت کنند البته تصحیح انفرادی هم تا حدی مطلوبه ولی باید مراقب آفات اون باشیم. ان شاء الله دستمون از تحصیل علوم دینی کوتاه نباشه و دچار انزوا از اجتماع مؤمنین نشیم.

سلام ... شب بخیر ...

آقای سید علی ، از این بابت این اعتراضات احمقانه خونده شد، چون نتیجه تشکیل دولت های تکنوکرات لیبرال بهترین از این هم نمیشه ..

اعتراض اول به خود مردم هست که مسئولین اشرافیگر رو انتخاب کردن...!

پاسخ:
علیک سلام
ممنون از نظر شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">