تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

امام صادق - علیه السّلام - فرمود: مؤمن در زمان قائم در حالیکه در مشرق است، برادر خود را که در مغرب بسر می برد می بیند و همچنین، آنکه که در مغرب است، برادر خود را در مشرق می بیند. بحار ج 52

در روایات برای ارتباط جنسی زن و شوهر ثواب بسیاری ذکر شده و همچنین از بالاترین نعمت های مادی بهشت، زنان بهشتی اند. حال چگونه است که شهوت خارج از ازدواج تا این حد شماتت شده و انسان را اهل آتش می کند؟ شهوت زنایی چه تفاوتی با شهوت سالم دارد؟

ازجمله نعمتهای بهشت خمر است پس چرا شرب خمر دنیایی عقوبت سنگین اخروی دارد؟؟

چرا مصرف مشروبات الکلی با اینکه طبع گرم دارند مسبب سردی و سستی قوای عقل و جوارح است؟

چرا موسیقی وجود آدمی را به جنبش می آورد ولی در نهایت افسردگی و کرختی زاست، مگر ارتعاش تارها و نوای سازهای موسیقی از جنس نوای برآمده از تارهای حنجره بلبل و کبک و قناری نیست؟! مگر یکی از لذت های اهل بهشت نغمه حوریان و صوت حسن از آن درخت مذکور در روایات نیست؟

و نمونه های بسیار دیگر ...

کار شیطان شبیه سازی و جعل از نمونه اصلی و زینت دادن به نسخه بدلی خود است. در حالی که پیامد نسخه شیطانی وارونه نسخه رحمانی می باشد.

ارتباط تصویری و شبکه های مجازی یکی دیگر از انواع بدل سازی های ابلیس از ارتباطات در تمدن آخر الزمانی حضرت قائم است. آیا این ارتباطات وسیع، جمع خانواده ها را گرم تر و دوستی ها را عمیق تر کرده یا انسان را تنها و منزوی تر؟!

حمل و نقل، طبابت، نساجی، ارتباطات و دوست یابی و کلیه مایحتاج و سازوکار های اجتماعی و فردی دارای مفهوم و قواعدی تنظیم شده توسط خالق علیم و حکیم هستند که مخترع، توان درک این مناسبات را ندارد.

دستاوردهای بشری بدلیل عدم تناسبشان با جهان تکوین و اساس منطق الهی عالم، مناسبات اجتماعی را بر هم می زنند. و مناسباتی شلخته و بی سرانجام تولید می کنند.

امام صادق - علیه السّلام - فرمود: زمانى که قائم ما قیام کند، خداوند عزّ و جلّ گوش و چشم شیعیان ما را چنان توانا مى کند که میان آنان و قائم پیکى نباشد. از همان جایى که هست با شیعیان سخن مى گوید و آنها سخنانش را مى شنوند و او را مى بینند. . کافی ج 8

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">