تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

رهبر انقلاب تنها راه رسیدن به رشد اقتصادی را حرکت به سمت اقتصاد دانش‌ بنیان دانستند و گفتند: منظور از اقتصاد دانش‌ بنیان، نگاه علمی و فناورانه به تولید در همه عرصه‌ ها است.

نویسنده: اقتصاد دانش بنیان محکوم به شکست است، با دوامی کوتاه مدت برای کشورهای پایبند به اسلام و اخلاق انسانی و بلند مدت برای استثمارگران.

مهندسی عالم با تکیه بر دانش بشری، ثمره نگاه کافرانه به جهان بوده و بدعتِ تکنولوژی بر بنیان نیازآفرینی بی انتها و شیره کشی نامتعادل از طبیعت در راستای منفعت نظام سرمایه داری استوار است که حیات آن بر گُرده برده انگاری اکثریت در جهت رفاه اقلیت دوام می یابد حال این اکثریت برده و مصرف کننده در داخل همان جامعه، یا خارج از آن در کشورهای مستعمره تعریف شوند.

 

مطالب مرتبط:

رقص خروس
ژاپن، اندکی از عاقبت تکنولوژی + فیلم

 

نظرات  (۲)

  • بهنام جدی بالابیگلو
  • خیلی هنر میخواد گوشی هوشمند بدست بگیری و بنویسی اقتصاد‌دانش‌بنیان‌محکوم‌به‌شکست‌است

    پاسخ:
    ما کلا خانوادگی گوشی هوشمند نداریم. اینها رو با لپ تاپ می نویسم که با استفاده محدود در اختیار خودم هست. که ای کاش از اساس سیم برقی نبود تا ...! و مثل اون چهارپای پشمالوی مظلوم اسم سرمایه داران شیاد غربی رو دانشمند و خادم بشریت نمی گذاشتیم.
    بله اقتصاد دانش بنیان محکوم به شکست است همانطوری که خانواده و روابط انسانی و اخلاق با گوشی های هوشمند محکوم به فروپاشی ست. و همانطوری که بسیاری از احکام فقه و فقاهت در بستر تکنولوژی محکوم به تعطیلی ست. مقاومت کجدار و مریز من و امثال بنده هم معلوم نیست آخر و عاقبتش در دولت جهانگیر ابلیس چی میشه!

    مهندسی ادای تکلیف تصرف در مسخرات است برای ادای تکلیف در امتحان شکر و ابتغای فضل:

    اللَّهُ الَّذى سَخَّرَ لَکُمُ البَحرَ لِتَجرِىَ الفُلکُ فیهِ بِأَمرِهِ وَلِتَبتَغوا مِن فَضلِهِ وَلَعَلَّکُم تَشکُرونَ ‎﴿١٢﴾‏ وَسَخَّرَ لَکُم ما فِى السَّمٰوٰتِ وَما فِى الأَرضِ جَمیعًا مِنهُ (جاثیه)

    ابتغای فضل که چه؟ که این:

    وَاللَّهُ فَضَّلَ بَعضَکُم عَلىٰ بَعضٍ فِى الرِّزقِ ۚ فَمَا الَّذینَ فُضِّلوا بِرادّى رِزقِهِم عَلىٰ ما مَلَکَت أَیمٰنُهُم فَهُم فیهِ سَواءٌ ۚ أَفَبِنِعمَةِ اللَّهِ یَجحَدونَ (نحل، 71)

    برای ادای تکلیف در امتحان عدالت.

    مهندسی برای رزق (یا به اصطلاح اقتصاد دانش‌بنیان) این است.

    هر واژه‌ای در بنیان خود معنی دارد؛ با تلقی‌های دیگر پارادایم‌ها نباید با واژگان یک بنیان دیگر روبه‌رو شد.

    پاسخ:
    درباره تسخیر در لینک زیر، شبهه هفتم، پاسخ داده شده:
    https://bornos.blog.ir/post/7

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">