تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

زمانی این تفکر بوده که مارکسیست، علمی در اقتصاد و مشی زندگیست و نه ایدئولوژی ای در برابر دین الهی. و ما می بایست مسلمانی مارکسیسم باشیم هم اکنون هم اینطور جا زدند که فیزیک و شیمی، پزشکی و ریاضی و سایر علوم غربی و فن آوری های آن، علوم و سبک صحیح زندگی هستند و برای زندگی بهتر و رفاه می بایست مسلمان شیمیدان و ریاضیدان و امثالهم شویم.

مدرنیته

نمونه اول دوام و پایگاه عملی گسترده ای پیدا نکرد ولی فریب لیبرالیسم و مافیای جهانی ثروت و قدرت در نمونه دوم آنقدر پیچیده است که به راحتی نمی توان مشت او را باز و سودای پسا پرده توسعه را رسوا کرد.

دانشگاه از ابتدا خودش را به عنوان یک دین و ایدئولوژی مطرح نکرد بلکه خودش را به عنوان علم و روشی خنثی که در خدمت هر جهان بینی ای می آید عرضه داشت.

در واقع ابزار اصلی توسعه، بازی با قوه خیال انسان است. به همین دلیل است که دوامی بیشتر از سایر مکاتب مادی داشته و فریب و معمای آن به راحتی فاش نمی شود.

نظرات  (۴)

  • بهنام جدی بالابیگلو
  • سلام
    تیتر مطلب رو بسیار تند نوشتی و احتمالا خودت هم قبولش نداری!
    بردگی قدرتمندان و بردگی ثروتمندان و بردگی بدعت گران چیزی نیست که تازه بوجود آمده باشد

    بعنوان مثال حضرت موسی ع با هر سه نوع طاغوت مبارزه کرده هست 
    قارونی که می گفت ثروت خودم را با دانش خودم به چنگ آوردم و حسرتی که یک مشت ساده لوح سطحی نگر به فخر فروشی قارون می خوردند...
    درسته که قارون خودش کشته شد ولی تفکر قارون بین بنی اسرائیل زنده ماند و مثل سرطان رشد کرد
    ولی این را هم بنویسم که خطرناک دانستن دانشجو خیلی بی انصافیست
    همیشه مشت نمونه خروار نیست.
    شما از یک طرف جمله "تقدیم انرژی هسته ای به آمریکا" را می نویسی و از طرف دیگه دانشجو را خطرناکتر از سرباز صهیونیستی می پنداری!
    چیزی که خطرناکه مادیگرایی و دنیا پرستی و قارون زدگی هست و این ربطی به فیزیک و شیمی ندارد.
    ما اگر فیزیک و  شیمی نداشته باشیم به راحتی توسط همین غربی ها بلعیده خواهیم شد
    یادتان نرود زمانیکه ناو آمریکایی هواپیمای مسافربری ما را زد ما چون موشک نداشتیم نشستیم و فقط نگاه کردیم
    موشک را همین دانشجویان خطرناک به کمک دانشی خطرناک تر به نام فیزیک و شیمی برایمان ساخته اند و هیچ ناو امریکایی از ترس همین موشکها توان شلیک به هیچ هواپیمای مسافربری ما را ندارد
    پاسخ:
    علیک سلام و رحمت الله
    برادر عزیز، بنده در شرایط غیبت کسب این علوم رو برای جنبه نظامی لازم دونستم و این رو در کتاب خودم توضیح دادم و براش مثال هاروت و ماروت رو زدم. تفاوت هست بین کسی که تورات موجود رو میخونه تا پاسخ شبهات رو بده با کسی که تورات رو به جای قرآن گرفته.
    انرژی هسته ای صلح آمیز یک عبارت متناقضه و این علوم هرگز به سود بشر نیست ولی وقتی دشمن این فن آوری ها رو داره معنی نمیده ما برای مقابله با قدرت شیطانی او نداشته باشیم. همه رو بنده در کتاب توضیح داده ام.
    بنده نه تنها تیتر رو قبول دارم بلکه با اصل تکنولوژی و توسعه مخالف هستم نه با استفاده اشتباه از صنعت و تکنولوژی.
  • محمد علی فتحی
  • ممنون مطلب خوبی است.

    خدا قوت مطالبتون قابل تامل هست
    پاسخ:
    ممنون
  • محی الدین قنبری
  • دانش از هر کسی که باشد شنیدنی و خواستنی است. چه شرقی و چه غربی چه مسلمان چه مسیحی چه مومن و چه کافر! جالب آن است که دید پیامبر اسلام نسبت به شما در این باره بازتر بود که می گفت دانش را بیاموزید اگر چه در چین باشد(آن زمان چین ابرقدرت جهان و مهد دانش بود.) این رویه که شما در پیش گرفته اید یک دید بسته ای در پی خواهد آورد که فقر و محدودیت می آورد. بعد هم چون دستتان خالی است ناگزیر متوسل به زور و نابرابری در قبال غیرخودی ها می شوید و این خشونت و ستمکاری در پی دارد. حال آنکه دینی که عادلانه نیست الاهی نیست و رفتارهای بنیادگرایانه و تندروی خلاف رحمانیت و سیره نبوی است.

    پاسخ:
    سلام
    لطفا قبل از تندگویی در دو مورد تحقیق کن
    اول درباره حدیث علم بیاموزید حتی به سفر چین      http://bornos.blog.ir/post/72
    دوم دلایل ارسال پیامبران چه بود؟
    اینکه چین ابرقدرت جهان در علوم بود رو از کجا آوردی! درحالیکه انبیاء بزرگ در محدوده خاور میانه ظهور کردند و علوم معیشت و طبابت و سایر علوم مادی و روحانی رو اونها به بشر انتقال دادند خاور دور و سایر قاره ها دور از مراکز تمدن الهی و دور از تمدن بودند. حتی امام صادق به طبیب هندی کافر از پیامبر بی خبر فرمود تمام علوم طبابت تو منشاء وحی دارد.
    به همون دلیلی که در فقه عبادی، حج و صوم و زکوة و ... ارث و ... و فقه معاملات و ... موظف به اطاعت از انبیا هستیم به همان دلیل در اقتصاد و صنعت و علوم مادی و ابزار آلات و طبابت و ... هم موظف به عدم تخطی از مکتب انبیا هستیم. بحث صرفا علم نیست. علوم انسان بسیار ناقص است. بحث به کار بردن این علوم در تغییر نظم جهان و مقابله با علم الهی تکوینا و تشریعا در ایجاد نظمی سکولار و بشری ست. سفر به چین کنایه از راه طولانی ست یعنی اگر فاصله تو با امامت تا چین باشد، برای کسب علوم زحمت این سفر را بکش.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">