تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

از برکات جانشینی سیمان و آهن آلات و ... بجای مصالح سالم و طبیعی (خشت و کاهگل و ... ) بالا رفتن میانگین سن صاحبخانه شدن از حدود 17 سالگی به بالای 50 سالگی ست.

و از عمده برکات مشاغل صنعت زده مدرن افزایش سن اشتغال از اواخر نوجوانی به بالای 30 سالگی ست.

آثار مخرب علوم و تکنولوژی غرب به تحصیلات بی فایده و مفاسد اخلاقی ناشی از این اطاله تحصیل، و اقتصاد شکست خورده منحصر نمی شود.

عدم رشد شخصیتی و تأخیر در بلوغ عقلی انسان از جمله آسیب های زندگی مدرن در ساز و کار نظام آموزشی غربی است.

در صورتی که شخص در شرف بلوغ جوانی خود، بداند که مسکن او بدست خودش مهیا خواهد بود و اقتصاد و معیشتش براحتی با مشاغل مناسب تکوین و شرع، تأمین است، برای ارضای عواطف و غرایز خود جز به تشکیل خانواده نمی اندیشد و همچنین دوشیزگان آن جامعه جز برای وظایف همسرداری و مادری تربیت نمی شوند.

تهرانی‌ها بعد از چند سال می‌توانند مالک واحد مسکونی شوند؟

مجموع این استقلال مالی و اشتغال، در کنار آموزش های مناسب علوم دینی، مسبب رشد عقلانیت آن جوان می گردد. و بر آن مبنا ازدواج و تشکیل خانواده در سنین ابتدایی بلوغ امری خام نبوده و مستعد اختلافات بنیادی و طلاق نخواهد بود.

اگر کلام افرادی که از ازدواج در سنین پایین انتقاد می کنند را بپذیریم باید قبول کنیم که بشر مدرن نوعا تا 60 - 70 سالگی از کودکی خارج نمی شود و در نتیجه مجرد ماندن بهترین نسخه برای او خواهد بود.

کودک همسری

مدرنیته کلافی عنکبوتی و در هم تنیده است که اگر در دام نخستین رشته آن بیافتی، برای نجات، رشته های دیگرش را به تو توصیه می کند تا جمیع زوایای طعمه خود را بپیچد!

نظرات  (۳)

با عرض سلام 

متن زیبا و کاملا گویا هست.

زمانیکه کودکان رو از بازیهای فیزیکی و دیدن آیات الهی در طبیعت که همگام با آموزش قرآن باشه محروم می کنیم و اونهارو به دیدن برنامه کودک و بازیهای مجازی تشویق می کنیم باعث میشه ذهنشون رشد عقلانی و تجزیه و تحلیل  زیادی نداشته باشه و در سنین بالاتر کاملا مشهود هست که در زندگی زناشویی و تربیت فرزندانشون دچار مشکل میشن...

پاسخ:
علیک سلام

با عرض سلام

مردم غربی که مخترع و پیشرو و قبله تمدن کنونی هستند الان در حال تغییر توی سبک زندگیشون هستند به طوری که هشتک های زندگی سبز (Green live ) در فضای مجازی به راه انداختند و حداکثر تلاش رو برای عدم استفاده از الکتریسیته و مشتقات نفتی و پناه بردن به طبیعت و زندگی با حیوانات دارن انجام میدن.

یکی از کارهای اونها استفاده از یخچال های زمینی هست(graund fridge) که بدون برق قادر به نگهداری سبزیجات و مواد غذایی هست که صد البته نمونه اسلامی و بهینه و در دسترس اون استفاده از زیرزمین خانه های خشتی هست که قسمتی ازش کاملا تاریکه و خنکترین جا هست که اصطلاحا سردخانه نام داشت تا اونجایی که میدونم....

البته به طور کامل کارشون رو قبول ندارم چراکه هنوز خدا و دستورات خداوند رو در زندگیشون ندارن و از خستگی زیاد از مدرنیته و به صورت فطری در حال تغییر سبک زندگیشون هستند.

انشاءالله ماهم در مسیر درست الهی قرار بگیریم و طعم واقعی عبودیت رو بچشیم.

باتشکر

 

پاسخ:
علیک سلام
بله همینطوره اما صدای ما که به جایی نمیرسه. حتی بسیاری از کسانی که فکرشون در جامعه تاثیرگذار هست در مرحله تئوری هم این مطالب رو قبول هم نمی کنند.

  • محمد جواد
  • سلام آقای سمائی

    با تمامی بیانات شما موافقم خودم 16 ساله ام به شدت نیاز به همدم دارم نظام اموزشی مزخرف زندگیمو نابود کرد عمرم  به باد رفت از بچگی مسجد میرفتم چیز هایی که از منبری های مسجدمون یاد گرفتم بیشتر بدردم خورد تا مزخرفات مدرسه به خاطر سرکوب شدن نیازم اونقدر افسردم که دنیارو  تار و تاریک می بینم نمی دونم این نظام اموزشی چند نفر دیگع رو می خواد بدبخت کنه یکی از هم شهری یامون هم مثل من بود خودکشی کرد همین مسجد بود که باعث شد به سرنوشت اون دچار نشم هر روز زندگیم جهنم شده جوانی شده ام فردی منزوی و افسرده

    من دیگع از این دنیا سیرم فقط امیدوارم اخرتم بهتر از این دنیای جهنمیم باشه

    خیلی از دخترای هم سن من هم همینطورین و نیاز عاطفی و جنسی شون دیونه کرده که یکی از دلایل خانه گریزی شونه

    برامون دعا کن

    پاسخ:
    و علیکم السلام برادر عزیز

    حضرت امام صادق (علیه السلام) درباره آیه‌: وَ اللَّیْلِ إِذا یَغْشی؛ فرمود: دولت ابلیس است تا روز قیامت که آن روز قیام قائم است.
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۵۴

    اگه کسی از ابتدای بلوغ از گناه فاصله بگیرد خیلی موفق خواهد بود مخصوصا در این اوضاع ظاهرا آشفته بازار و باطنا دقیق.
    ای کاش حقیر با تجارب فعلی ام، سن شما رو داشتم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">