تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات
براساس معارف قرآن کریم، مخلوقات عالم ماده، ملکوت و اسراری دارند که بواطن و ملکوت آنها به سوی خداوند متعال است و این وجه تنزل یافته خلقت، آیات و نشانه هایی از خالق حکیم بشمار می روند.
در حالی که سازه ‏های بشری، باطنی در حد توهمات سازنده خود دارند.
حال اگر‏ این ‏آیینه‏ های ملکوت الهی تخریب شود، انسانی که تربیت شده جهانی پر از صور خیالی که ارتباط با باطن هستی ندارد، باشد چه انسانی خواهد بود و چه خُلقیاتی خواهد داشت؟
از آنجا که نفسانیت، مبنا و انتهایی ندارد و مقصدش سراب و ظلمات بی انتها ست، تمدنی که بنیانش بر نفسانیت باشد بنیان و سرانجامی ندارد.
در واقع انسان مدرن در بستر معیشتی زیست می کند که منقطع از عالم قدس و فرورفته در اختراعات برآمده از جهل و تمایلات نفس اماره ای ست که قائم به حقیقت توحیدی نیست.

نظرات  (۴)

  • بهنام جدی بالابیگلو
  • سلام


    "ماخلق الله " فقط انسان نیست
    حیوانات هم ما خلق الله هستند



    پاسخ:
    علیکم السلام مگه قراره نباشن؟
    همه عالم ما خلق الله هست نه فقط حیوانات و انسان. منظور شما رو متوجه نشدم!
  • بهنام جدی بالابیگلو
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    حیوانات هم جزو ما خلق الله هستن و تصویر و تمثالشان در عرش موجوده و اسیر اختراعات و مصنوعات هم نیستن!


    مسئله دیگه اینه که تمام مصنوعات بشری مخلوق خداوند هم هستند و بشر را وسیله ای برای خلق کردنشان قرار داده پس تمثال آنها هم در عرش موجوده!


    **** **** *** ***** **** *** ****** 

    ******* ******* **** **** ****** ** ** ** *** ******** ** ******* *** ** ******
    **** *** ***** *** ** ******* ** ** ******** ******* ****
    ******** ** ** **** ***** ****** ** ** *********
    ***** ** **** * ***** *** ***** *** *******
    ******** ** *** * *** * *** * *** ****** ** ***** * ******  *** ***** ** *** ***** ** ********

    *** ** *** ******* **** **** **** ******* *** ** ****** ** * *** *** ***** ** ** ****** ** *** ******* *******
    ***** ** *** **** ** *** * ***** ** *** ******** ***** *** 
    پاسخ:
    بخش هایی پایانی پیامت را حذف کردم چون بارها جوابشو دادم ولی نمی دونم چرا ... !!
    جمله اولت را اگه خودت متوجه شدی منظورت چیه به ما هم بگو. "حیوانات هم ..." اصلا شما مطالب بنده رو می خونی بعدا نظر می نویسی؟!
    جمله دوم: این را هم جواب داده ام بشر موجوی مختار است و محل دخالت نفس اماره و شیطان. و اختیار در صدور خیر و شر دارد و مصنوعاتش با واسطه، خلقت خداوند سبحان است حالا اگه مصنوعاتش در مسیر صحیح و ارشاد وحی نباشد نفسانیات و شرور داخل این خلقت می شود. و شرور از عدم است و هرگز صور عرشی برای آن متصور نیست. مثلا کامیون و هواپیما و عینک و تلویزیون صورت عرشی ندارد.
    برادر جان کمی فکر کن بعدا توهین کن!
    یه سوال 
    خود شما هم از کامپیوتر و وبلاگ دارید استفاده می کنید 
    اصلا اگه الان ما تکنولوژی رو مردود می دونستیم همین الان دشمنان اسلام به ما مسلط بودند

    پاسخ:
    در کتاب "تمدن بدلی" توضیح مفصل داده ام
  • عبدالله فانی
  • سلام علیکم

    این حدیث پیش از روضة الواعظین در منابع صوفیه مانند تفسیر ثعلبی (م427ق) آمده است. صوفیان، مجموعه بزرگی از اقوال عرفانی داشتند که به امام صادق ع می بستند که در این باره کتابها و مقالاتی نوشته شده است.

    ضمناً این حدیث آشکارا بیانگر نظریه یونانی افلاطون درباره عالم مثل است و حتی تعبیر تمثال/مثال در آن به کار رفته است. 

    بنابراین این حدیث ظاهراً از نظر سندی متعلّق به صوفیه و از نظر متنی مرتبط با یونانیان باستان است. 

     

    پاسخ:
    علیکم السلام و رحمت الله
    ممنون از تذکر شما. اصل مطلب مبتنی بر آیات قرآن کریم است:

    وَ کَذلِکَ نُری إِبْراهیمَ مَلَکُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِیَکُونَ مِنَ الْمُوقِنین
    قُلْ مَنْ بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ هُوَ یُجیرُ وَ لا یُجارُ عَلَیْهِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ
    فَسُبْحانَ الَّذی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ

    وَ إِنْ مِنْ شَیْ‏ءٍ إِلاَّ عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزِّلُهُ إِلاَّ بِقَدَرٍ مَعْلُوم
    نکته دیگر اینکه این خزائن تمامیش ما فوق عالم مشهود ما است، چون خداى تعالى آنها را به وصف" عنده- نزد خدا" وصف نموده و این وصف در جاى دیگر توضیح داده شده و آن آیه" ما عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باقٍ" مى‏باشد که مى‏فرماید هر چه که نزد خداست ثابت و لا یزال و لا یتغیر است، پس خزائن خدا هر چه باشند امور ثابتى هستند که دستخوش زوال و تغیر نمى‏شوند، و چون مى‏دانیم که اشیاء در این عالم مادى محسوس، متغیر و فانى هستند و ثبات و بقایى ندارند، مى‏فهمیم که خزائن الهى ما فوق این عالم مشهودند. المیزان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">