تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

نظرات  (۸)

بسمه
تعالی
سلام مجدد
پیشرفتهاتون قابل تقدیره.
خیلی عالیه تطبیق علوم با آیات کریمه ی قرآن. موفق باشید.
طرح و فکرهای زیادی در سرم بوده و هست. ولی فلاح نداره.
امیدوارم لااقل شما بتونید قدم بزرگی در این مسیر بردارید ک شواهد هم همینو نشون میده.
برای من جز حسرت و اختفاء در باطن، حاصل و دستور دیگری نیست.
أیّدکَ الله فی الدارین
پاسخ:
سلام علیک ممنونم
کدوم علوم را تطبیق دادم؟! اصلا تطبیق ندادم!
بسمه
 تعالی
نگفتم تطبیق دادید. 
هنوز کسی چنین کاری نکرده. ولی اگه بشه خیلی عالیه. علم شیمی در قرآن
پاسخ:
ظاهرا درست مطالب بنده رو نخوندید بنده شیمی و سایر علوم جدید را از تمدن شیطانی می دونم.
علم شیمی، تمدن شیطانی؟
مگه علم شیمی، جدیده؟
پاسخ:
شیمی متعلق به تمدن شیطانی غرب و از علوم پایه جدید است. چرا کتاب بنده رو نمی خونید؟
من با نظرات شما در کتابتون کاملا موافقم.
اینکه کیمیا علم النفس بوده،
و بین شیمی و کیمیا پیوستگی موضوع هست و 
علم شیمی جسد کیمیا هم نیست،
قبول دارم. حقه.
و بدرستی ک کیمیاگر بود و تأثیر نفسانی بر عالم طبیعت،
اینها عالیه و چقدر مهجور مونده،
و چه زیبا گفتید ک جوینده علم شیمی نداریم،
خب
چه باید کرد؟
و نکته جالب دیگه تو کتابتون اشاره بود ب کتاب امام صادق علیه السلام مغز متفکر شیعه. ک من خودم خیلی تحت تاثیرش قرار گرفتم و البته خیلی حرفها داشته و دارم.

حالا چه باید کرد؟
تنها با نقد و سرکوب مشکلی حل نمیشه و حق علوم الهی و وحیانی ادا نمیشه.
راهکار و راه چاره چیه؟
در خطبه های نهج البلاغه چقدر اسرار علمی فیزیک و نجوم و طبیعت شناسی و حیوان شناسی و..... نهفته است.
کو اهل فضلی ک این گنجینه ها رو استخراج کنه؟
همه صرفا از علم و دانش، فقط مدرک میخوان و اسم و رسم.

پاسخ:
یک موردش علم طب اسلامی هست که موجوده و حضرات در حال سرکوب و بگیر و ببند آن هستند. در نظر داشته باشیم که دامنه طب اسلامی بسیار وسیعتر از دامنه تعریف شده در پزشکی امروزی است و کل سبک زندگی از جمله تغذیه، پوشاک، معماری، صنعت صحیح و ... را در بر می گیرد. مثلا اگر منطبق بر طب اسلامی زندگی کنیم دیگر اجازه نداریم از سیمان و حلب و لامپ و پلاستیک و وسایل الکترونیک و محصولات نفتی و نانو و انواع پرتوها استفاده کنیم.
اینها همه درست.
راهکار عملی چیه؟
چکار باید کرد؟
فقط حرف و حرف؟
لااقل من ک بفرض خانم یک خونه هستم چجوری باید حقیقتاً زندگیمو تا اونجا ک ممکنه اسلامی کنم؟؟؟!!!
پاسخ:
گستره مطالب ارائه شده درباره الهی و یا شیطانی بودن یک تمدن هست  و ایجاد و تغییر یک تمدن با اراده فردی و یا گروهی ممکن نیست. مدرنیته چیزی نیست که یک مرجع تقلید اگر خمینی هم باشه حریفش بشه حالا چه برسه به پدر یا مادر یک خونه! بلکه باید آگاهی و اراده غالب امت اصلاح بشه.
حداقل کار بنده به عنوان پدر اینه که فکر بچه هامو جهت بدم تا این مسیر رو مطلوب ندونن و فرهنگ اسلامی رو بهشون معرفی کنم و کارهای جزئی مثل حذف گوشی لمسی از خانواده و اصلاح تغذیه اونها بیشتر نمیشه. در کف شیر نر خونخواره ای - غیر تسلیم و رضا کو چاره ای
شهر خالیست ز عشاق بود کز طرفی - مردی از غیب برون آید و کاری بکند
بله ممنون از پاسخگوییهاتون.
موفق باشید.
بنظر این حقیر
هنوز خیلی از تئوریها ب مرحله ی ثبات نرسیده تا بشه عملی کرد حتی.
جای کار خیلی زیاده.
و ملت درگیر اشتغالات این عالم اند هنوز.
بدرود
حضرت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف:

خدا با ما است و نیازمند دیگرى نیستیم، و حق با ما است و باکى نداریم که کسى از ما روى ‏بگرداند.

 بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 53 ، ص 178

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ
إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ﴿١ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ﴿٢ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿٣

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ
تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿١ مَا أَغْنَىٰ عَنْهُ مَالُهُ وَمَا کَسَبَ ﴿٢سَیَصْلَىٰ نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿٣ وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿٤ فِی جِیدِهَا حَبْلٌ مِّن مَّسَدٍ ﴿٥

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ
وَالْعَصْرِ ﴿١ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

با سلام،

بنظر شما آیا در این وضعیتی که شما دارید از حکمت و فلسفه و ریاضی و فیزیک و علم و دین تعریف می کنید که یا بر حسب ماده گرایی غربی است یا بر حسب دینمداری اسلامی است، بالاخره اگر یک بنده خدایی بفکرش رسید که او است که امام زمان عجل الله فرجه الشریف او است آیا او بهتر به حوزه جذب می شود یا به دانشگاه یا اینکه اصلا هر دو نهاد حوزه و دانشگاه هر چه زودتر دست او را می گیرند و ارشادش می کنند که باید هر چه زودتر برود به دار المجنانین برای درمان هر چه سریعتر؟
یعنی اگر او تماماً نور است که صدا و سیما و اینترنت و موبایل و رایانه یحتمل همان امام زمان عجل الله فرجه الشریف را هم از راه بدر می کنند! و اگر آن حضرت عجل الله فرجه الشریف جسم هم دارد و جسمش هم از ماده است که آنگاه نکند او را هم متهم کنیم که الا و لله که تو هم مثل بقیه ی غربزده ها و شرقزده ها ماده گرایی. یعنی بالاخره امام حسین علیه السلام نیز هم جسم و هم جسد و هم روح دارد و در روضه ای در محرم یا صفر همین اخیراً بود که شنیدم که در زیارت وارث می فرماید:

وَ أُشْهِدُ اَللَّهَ وَ مَلاَئِکَتَهُ وَ أَنْبِیَاءَهُ وَ رُسُلَهُ أَنِّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِیَابِکُمْ [بِآیَاتِکُمْ] مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِینِی وَ خَوَاتِیمِ عَمَلِی وَ قَلْبِی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِی لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِکُمْ وَ عَلَى أَجْسَادِکُمْ وَ عَلَى أَجْسَامِکُمْ وَ عَلَى شَاهِدِکُمْ وَ عَلَى غَائِبِکُمْ وَ عَلَى ظَاهِرِکُمْ وَ عَلَى بَاطِنِکُمْ 

که البته این در زیارت اربعین با کمی تغییر که البته آنجا خدا و ملائکه و انبیاء و رسل شهادت می دهند اینطور آمده است:

أَشْهَدُ أَنِّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِیَابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِینِی وَ خَوَاتِیمِ عَمَلِی وَ قَلْبِی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِی لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى یَأْذَنَ اَللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لاَ مَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِکُمْ وَ أَجْسَادِکُمْ [أَجْسَامِکُمْ] وَ شَاهِدِکُمْ وَ غَائِبِکُمْ وَ ظَاهِرِکُمْ وَ بَاطِنِکُمْ آمِینَ رَبَّ اَلْعَالَمِینَ

یک نقصی که در ما انسانها هست در این است که بین آن روح قدسی و فرضاً این بنده ی حقیر که بخواهم مدعی شوم که امام زمان عجل الله فرجه الشریف هستم در این است که هر انسانی وقتی می خواهد از نقص به کمال برسد؛ بر فرض محال هم که بتواند، ولی در همه حال نمی تواند در یک آن واحد این کار را تجربه کند و حال آنکه آن روح قدسی در جسم و بدنش و حتی خود جسم و جسدش بعد از سالیان سال و بلکه گذشت قرنها از واقعه ی کربلا هنوز همان روح قدسی است! اما اگر ما بخواهیم حتی به ریاضی و فیزیک هم بپردازیم، باید صبر و تامل داشته باشیم که کجا نظریه هایمان درست از آب در می آید و در قضایایش خللی واقع نشده است و بلکه مسائل را هم درست طرح کرده ایم یا خیر؟ ان وقت حساب کنید ببینید اگر همه چیز فی البداهه می بود، آیا دیگر ما به پزشکی هسته ای و پرتو درمانی و ام آر ای و سونوگرافی و ... هم احتیاجی داشتیم؟ آیا مثلاً دیابت هم داشتیم؟ مسئله روح قدسی بنظر این حقیر نمی رسد از این نوع هم باشد که اگر کسی موسیقی هم خوب بلد است تا چه حد آیا بتواند کمکش کند که به تلاوت قرآن که به آوازهای موسیقایی نیز نیاز دارد می تواند کمک کند! بعضی یحتمل ایراد می کنند که همان اصلا موسیقی بلد نباشی خیلی هم بهتر است!
و حال آنکه ما هنوز در ایمانمان مشکلاتی داریم که حتی نمی توانیم آنرا به خانواده ی خود هم منتقل کنیم هر چند که یحتمل بعضی متخصصان ژنتیک ایراد کنند که مسئله از انواع وراثتی آن است!
و حال از امام زمان هم گذشته، آیا بنظر شما امروزه روز کسی در عالم مسیحیت نیز جرات می کند یا جرات خواهد کرد که بگوید این منم که حضرت مسیح علیه السلام هستم؟! یا آنجا دیگر بدتر است که اگر چنین جراتی هم بکند، بدتر دست او را می گیرند و می فرستندش دار المجانین!
دیروز که قتل طلبه ی همدانی خدا بیامرز را در یادداشت روز کیهان می خواندم و با نوع جنایاتی که امروزه ما طرفیم، و از جمله از این نوع که همین چند هفته پیش روز جمعه ای که یک نیوزیلاندی آمده بود مسجد ما و همان روز اعلان شد که در نیوزیلاند چه قتل عامی را یک استرالیایی مرتکب شده است، یاد اصغر قاتل هم افتادم که گویی در 1313 هجری شمسی اعدام شد. و این بدتر از حرمله ی زمان خود بطور متناقضی گویا اسمش علی اصغر هم بوده است آنچنان کانه حتی این اسم مقدس هیچ درسی بدو نیاموخته است. و حالا مثلاً ممد بیجه هم یکی دیگر است. و از این جنایات می بینیم که بعضاً در تاریخ آمده است که در قتلهای سریالی جنون آمیز چطور آمده است. و در این میان، شما تصویری از علم و طب را دارید که در داستان دختر اینشتین فیلیپ سینگتون هم دارد بتصویر می کشد و واقعاً باید یک دل و دماغی بخرج داد برای خواندن آن. و هولوکاست هم که آقایان می فرمایند نگویید نداریم و بلکه فلسطین اشغالی هم نداریم و .... بنده ی حقیر مانده ام اگر این حضرات برگردند و از جمله امام زمان عجل الله فرجه الشریف و حضرت مسیح و بلکه خود حضرت آدم علی نبینا علیهم السلام در میان همه ی این ناباوریها و مشکلات و مسائل اصلا چه باید بکنند؟ خدا به مرجع عالیقدر شیعیان جهان و همه و همه ی ما رحم کند. لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته.

پاسخ:
علیکم السلام و رحمت الله
!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">