تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

علی رغم اینکه شهود را حجت نمی دانم به سبب اینکه این دو مشاهده نزدیک به مرگ مطابق با شرع مقدس هستند و همچنین نظارت چند تن از علما و تایید ایشان را به همراه دارند این دو را خدمت دوستان معرفی می کنم:

مستند صوتی شنود

کتاب سه دقیقه در قیامت

نظرات  (۳)

  • شاگرد حضرت دموکریتوس
  • چجوریه که نظارت و تایید علما برای علوم تجربی مورد پسند نیست(چون میدونی با گسترش علم صفحه بازی دین و دین بازی کوچیک میشه) اما نظارت علما و تاییدشون برای گسترش دین رو توجیه میکنی؟ :) یک نفر بنده را توجیه کند!

     

    پاسخ:
    این که به بخشی از نظرات علما نقد داشته باشم دلیل نمیشه کلا علمای دین رو انکار کنم!
    همین موضع بنده در برابر علوم و فن آوری غرب، در زمان مشروطه و بدو ورود تجدد در میان علما به وفور پیدا می شد که قیام و اعدام شیخ فضل الله نوری نقطه اوج آن بود که بعدا کم کم کمرنگ و فراموش شد.
    ضمنا با گسترش علم، دین کمرنگ نمیشه. و علم صحیح صرفا از طریق وحی و شاگردی حضرت حق کسب میشه. و این علوم و فناوری غربی شکل بدلسازی شده شیطان از علم و حیات حقیقی ست.
    دین خدا هرگز کوچیک نمیشه کسانی که دین رو بازی فرض کردند عاقبت حقیر و فراموش خواهند شد.
    و کسانى که دینشان را بازى و سرگرمى گرفتند، و زندگى دنیا آنان را فریفت، و اگذار و [مردم را] با قرآن اندرز ده که مبادا کسى [در روز قیامت‏] به [کیفر] آنچه [از گناهان‏] مرتکب شده [از رحمت و ثواب‏] محروم ماند [و به هلاکت سپرده شود] و او را جز خدا سرپرست و یاور و شفیعى نباشد و اگر [براى رهایى‏اش از عذاب‏] هر گونه عوض و فدیه‏اى بدهد از او پذیرفته نشود. آنانند که به سبب آنچه [از اعمال زشت‏] مرتکب شده‏اند [از رحمت و ثواب‏] محروم مانده [و به هلاکت سپرده شده‏] اند. و به خاطر آنکه همواره [به آیات الهى‏] کفر مى‏ورزیدند براى آنان نوشابه‏اى از آب جوشان و عذابى دردناک است. الانعام 70

  • مرید جان لاک
  • دیدی مهسا امینی رو کشتند؟اگه بی حجابی رو ناشی از مدرنیته ندونی(زمان محمد هم بی حجاب بوده)به نظرت باید فلاسفه غربی رو فحش داد یا ...

    پاسخ:
    صلی الله علیه و آله
    بی حجابی دلایل متعدد داره که بسیاری از اونها ریشه در تربیت و فرهنگ مدرنیته داره
    ولی در کل: متاع کفر و دین بی مشتری نیست ...
    بله با ضربه ای که اون خانم به شالش زد مُرد!
  • مرید جان لاک
  • البته می دونم که تو حداقل به عنوان جان نثار شیخ فضل الله نوری و امثالهم که در صورت وجود قدرت و امکانات(که لیبرالیسم و پدرش جان لاک رو روزی هزار مرتبه شکر و سپاس این قدرت رو نداری) حتی از شلاق زدن و... جوونی که دست نامزدشو تو خیابون بگیره،ابایی نداری،از چنین حوادثی چه عمد و چه غیر عمد به احتمال زیاد خوشحالی،چون بی حجابی رو ناشی از فساد میدونی،ولی همون خدایی که ایمان بهش ندارم رو شکر،چون چنین قدرتی به شما نداده که خون ادما رو بریزین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">