تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

مهدی نصیری که زمانی در زمره عالمان و متدینان خوشفکر بود مدتی ست از گذشته اش توبه نموده و اینجانب که به اندیشه های او علاقه مند و هم رأی او بودم هم اکنون در گفتار های آقای نصیری اشکالات و تناقض گویی های متعدد می بینم که در اینجا به یکی دو مورد آن اشاره می کنم.
آقای نصیری که فتوای برخی مراجع بر عدم اشکال دیدن زنان بادیه و اعراب که حجاب را کامل رعایت نمی کنند آنهم با قید اینکه اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد، به زنان یک من مالیده و مهیج شهری تسری می دهد و چشم در چشم خانم معلوم الحالی به افاضه تحولاتش می پردازد و در قسمتی با فشار! می گوید از کجا این حرف را در می آورید که جامعه ای که حجاب نداشته باشد عفت هم ندارد حجاب و عفاف دو مقوله جداست!!
تمام کشور های دنیا چین و روسیه و ... عفاف ندارند؟!! و در سخن خودش به کلام آقای نوری همدانی هم استناد می کند.
آقای نصیری! مسلما منظور آیت الله نوری همدانی این نیست که حجاب و عفاف ارتباطی بهم ندارند هیچ عاقلی این را نمی پذیرد. کسانی که حجاب صحیح ندارند بی عفت نیستند و بهمان اندازه که حجاب دارند عفت هم دارند و بهمان اندازه که حدود را شکستند از عفاف خارج شده اند و موجبات مفسده در جامعه خواهند بود.
و کسی که حجاب حداقلی خود یعنی همان حدود و حرمت شرعی را رعایت نمی کند نمی تواند عفیفه باشد اگرچه ممکن است کاملا بی عفت و حیا نباشد.
حد وجه و کفین که شما در همان هم شیطنت کردید که از عاقبتت به خدا پناه می برم، حداقل حجاب است و خانمی که بیشتر از سایرین نجابت و طهارت روح دارد بالطبع پوشش بیشتری خواهد داشت.
یکی از اساتید اخلاق می گفت که عاقل روی مرز راه نمی رود و سعی دارد از مرز آتش فاصله بگیرد حالا سیره آقای روشنفکر ما سوق دادن خانم ها به سوی مرز بی حجابی و حتی شکستن مرزها با تمسک به رای شاذ یک نفر اسماً مجتهد می باشد.
آقای نصیری! ممکن است باحجابی بی حیا و حجابش نفاق باشد ولی ممکن نیست کسی که عفیفه باشد بی حجاب باشد (گرچه امر شدت و ضعف دارد) و هرچقدر پاکدامنی و حیا بیشتر حجاب بیشتر و هرچقدر بی حجابی در جامعه بیشتر باشد مفاسد و بی حیایی هم بیشتر خواهد بود.

کسی که رابطه به این سادگی و وضوح برایش شبهه شده فاتحه اندیشه اش را بخوانم بهتر

 

یحیی مازنی می‌گوید: مدت زیادی در مدینه همسایه علی بن ابی طالب (علیه‌السّلام) و نزدیک منزلی که دخترش زینب سکونت داشت، بودم. به خدا قسم هیچ‌وقت دخترش را ندیدم و هیچ صدایی از او نشنیدم و هنگامی که می‌خواست به زیارت جد خود مشرف شود، شب از منزل خارج می‌شد. حسن (علیه‌السّلام) در سمت راست او و حسین (علیه‌السّلام) در سمت چپ او و امیرالمومنین (علیه‌السّلام) در جلوی او حرکت می‌کرد. هنگامی که به قبر می‌رسیدند، امیرالمومنین (سلام‌الله‌علیه) جلوتر می‌رسیدند و نور قندیل‌ها را خاموش می‌کردند. یک مرتبه حسن مجتبی (سلام‌الله‌علیه) از آن حضرت علت این‌کار را پرسیدند. امیرالمومین (سلام‌الله‌علیه) پاسخ دادند: می‌ترسم کسی چشمش به خواهرت زینب بیافتد.  وفیات الائمة، ص۴۳۵-۴۳۶

 

... (در حال تکمیل)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">