تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

"پیچیدگی کاهش ناپذیر" (Irreducible Complexity) عنوان مبحثی است که دانشمندان بر رد فرضیه داروینیسم ها مطرح می کنند.

فرگشت


 به طور خلاصه پیچیدگی کاهش ناپذیر به این معناست که موجودات زنده پیچیدگی ای فوق تصور دارند که در صورت کوچکترین خلل در ساختار آن، موجود دیگر قادر به ادامه حیات نخواهد بود چه برسد به اینکه پس از صدها هزار سال و به وجود آمدن صدها گونه حد واسطِ دیگر از آن، به موجود دیگر تبدیل شود.
به عنوان مثال یک موجود زنده یا باید باله ای کارآمد داشته باشد یا پنجه و انگشتانی منظم. و هر کدام ساختار سلولی و دی ان ای مخصوص به خود را برای ساخت پروتئین های به غایت پیچیده خود دارند. و کوچکترین خللی در ساختار ژنی و ساختار سه بعدی مولکول های پروتئین آن سبب عدم کارایی و مرگ موجود می شود. در مثال فوق باله معلول و یا زائده انگشت مانند باعث مرگ همان جاندار مشخص می شود و به نسل بعدی نمی رسد چه برسد به آنکه نسلش صد ها هزار سال بعد به حد واسط بعدی تبدیل گردد تا پس از میلیون ها سال گونه ای کاملا متمایز حاصل شود!!

کتاب "جعبه سیاه داروین" (Darwin s Black Box) این مطلب را با بررسی موتور تاژک باکتری فلاجلوم اثبات میکند. این موتور علارغم پیچیدگی مولکول هایش اجزای معدودی دارد که کمترین تغییر و نابسامانی در چینش ساختاری آن سبب عدم حرکت تاژک و مرگ تک سلولی می شود.

و همانطور که چالز داروین گفت: اگر نشان داده شود که هر عضو پیچیده­ای، احتمالاً به واسطه تغییرات جزئی، متوالی و بیشماری نمی­توانند شکل گرفته باشد، در این صورت نظریه من کاملاً فرو می ­ریزد. چالز داروین، منشاء انواع
 

این مبحث و همچنین شواهد فسیلی در چند مستند، همراه با مصاحبه با دانشمندان محقق در این زمینه، در نشانی زیر آمده:
http://www.mostanadnegar.com

نظرات  (۱)

سلام خدا قوت
پاسخ:
علیک سلام ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">