تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

آوازه خوانی و موسیقی و کلاً تحول درونی انسان با چرخش و زیر و بم کردن صدا، چه مداحی باشد چه اشعار عرفانی و ... هیچ تأثیر مثبتی در سیر الی الله ندارد.

غم و شادی و رؤیا و عشق و هیجان و دلباختگی تولید شده بوسیله نت های موسیقی همه ریشه در توهم دارند و دارای نسبتی با حقیقت نیستند.
 

قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : کان اِبلیسُ اَوّلَ مَن تَغَنّی. - وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۳۱

رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود:

ابلیس نخستین کسی بود که به آوازه خوانی پرداخت.

 

عن ابی عبدالله علیه السّلام فی قول الله تعالی: «و اجتنبوا قولَ الزُّور» (حج، ۳۰)، قال: قول الزُّورِ الغِناء. - وسائل الشیعه، ج۱۲، ص۲۲۷

امام صادق علیه السّلام درباره سخن خداوند که می فرماید:

«از گفتار باطل بپرهیزید»، فرمود: گفتار باطل همان آوازه خوانی است.


 

قال ابوعبدالله علیه السلام: لما مات آدم علیه السلام وشمت به إبلیس وقابیل فاجتمعا فی الأرض فجعل إبلیس وقابیل المعازف والملاهی شماتة بآدم علیه السلام فکل ما کان فی الأرض من هذا الضرب الذی یتلذذ به الناس فإنما هو من ذاک . - الکافی ج6 باب الغناء

امام صادق علیه السلام فرمودند:

وقتی آدم از دنیا رفت،‌ابلیس و قابیل خوشحال شدند. آن دو با هم جمع شدند و به نشانه شادی، برای مرگ آدم وسایل نوازندگی و سرگرمی ساختند و نواختند، پس هر چه در روی زمین از این وسایلی که مردمان لذت می‌برد وجود دارد، برگرفته از همانست.

 

نظرات  (۲)

  • محمد علی فتحی
  • تازه مبدع موسیقی تصنعی هم شیطان بوده

    پاسخ:
    سلام منظور از تصنعی آلات موسیقی هست؟
    امام صادق علیه السلام فرمودند: وقتی آدم از دنیا رفت،‌ابلیس و قابیل خوشحال شدند. آن دو با هم جمع شدند و به نشانه شادی، برای مرگ آدم وسایل نوازندگی و سرگرمی ساختند و نواختند، پس هر چه در روی زمین از این وسایلی که مردمان لذت می‌برد وجود دارد، برگرفته از همانست. الکافی ج6 باب الغناء
    + حدیث به متن اضافه شد

    خداییش فازتون چیه.. اگر خوبه به ما هم بدین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">