تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

مدرنیته و متعلقاتش، دین و شریعتی مجزا ست و اگر آن را به عنوان روش و ابزاری خام بپذیریم، به تدریج شریعت و دینمان را تغییر می دهد.

مشخصات بلاگ
تمدن بدلی ( نقد مدرنیته ، مدارس علوم غرب و تکنولوژی )

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب و در واقع شاخه ای از جهانبینی و شریعت اومانیست است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد.

آخرین نظرات

در دانشگاه، محل کار و عرصه های مختلف اجتماع، دختران و زنانی دیده میشوند که با وجود اختلاط با نامحرم حدودِ عفت و حیا را حفظ کرده اند.


در مثالی که به ذهنم رسید اینان بیشترین شباهت را به دانه هایی دارند که صیاد برای کشاندن پرنده به سوی دام میریزد و آن دانه ها هیچ خطری برای پرنده بوجود نمی آورند تا کل طعمه به سوی دام کشانده شود.


گاهی ابلیس چند مورد اندکی را به ظاهر دست نخورده نگه می دارد تا الگویی باشد برای اطمینان خاطر افراد خوشبینی که محاسباتشان به اصطلاح گَل و گشاد است و این اطمینان کاذب به چنگ انداختن هزاران طعمه و در نهایت کل جامعه را در پی دارد.
مردی که برای ناموس یا فرزندان خود مقدمه استفاده از شبکه های مجازی را فراهم می کند همانند اینست که ناموس یا جگرگوشه خود را در خیابان ها رها کرده و مردی که ناموس خود را به دانشگاه یا محیط شغلی مختلط می فرستد در واقع غیرتی بر آنان ندارد.

 

 

نظرات  (۳)

وبلاگ جالبه .

سلام علیکم 

چون خودم در دانشگاه مختلط درس خوندم تا حدودی قبول دارم متن شما رو ولی اون قسمت آخری که نوشتید آن مردی که دخترش را به دانشگاه می فرستد غیرتی ندارد مگه اون پدر یا همسر میتونه به تنهایی در مقابل این هجمه و تبلیغ رسانه ای که صبح و شب انجام میشه بایسته و مثل یک نگهبان زورگو حرف خودش رو به کرسی بشونه خب بعداز مدتی روحیه و همدلی بین اونها ازبین میره و مشکلات بعدش که الی ماشاالله....

البته اگه از کودکی فرزندان رو مطابق با سبک زندگی صحیح و الهی بزرگ کرده باشه اهداف زندگی بچه ها کاملا مشخص خواهد بود.

 

پاسخ:
و علیکم السلام و رحمت الله
بله در بسیاری موارد همینطوره
ولی به نظر بنده بعد از تربیت و ارتباط صمیمی از کودکی با دختران و جهت دهی دوستانه از پایه، این مورد از اون مواردی هست که باید محکم جلوی خواسته های طرف مقابل ایستاد البته درمورد دختر. در برابر زنی که تمایل به کار با مردان نامحرم رو داره که کوتاه اومدن شوهر معنی نمیده.
متاسفانه در ترویج تفکر برابری زن و مرد دودش در وهله اول به چشم خود زنان رفته.
  • بی نام و نشان
  • در 17 سالگی به خاطر اینکه فهمیدم نه جامعه مدرن کنونی می تواندپاسخگویی نیاز های من {عاطفی و جنسی} و نه اسلام 1400 سال پیش تصمیم گرفتم اتئیست باشم که حداقل خود برای خود راهی پیدا کنم

    پاسخ:
    اسلام بدون صاحبش بله.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">